۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 492921

برنامه غذایی شما طی دوران بارداری از اهمیت بالایی برخوردار است و از جمله مهم‌ترین بخش‌های این برنامه غذایی میوه و سبزیجات می‌باشند. در اینجا با میوه‌های مناسب بارداری آشنا می‌شوید.

بهترین میوه ها برای زنان باردار

 به گزارش «قدس آنلاین»، خوردن غذاهای سالم غنی شده از ویتامین، فیبر و مواد معدنی نه تنها سلامت شما را تضمین می‌کند، بلکه مواد مغذی مورد نیاز جنین‌تان را نیز فراهم می‌کند.


اهمیت میوه در برنامه غذایی شما

میوه از اهمیت بالایی برخوردار است به گونه‌ای که شما باید آن را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهید.

میوه مواد غذایی مورد نیاز شما و نوزادتان، همانند بتاکاروتن را فراهم می‌کند که به رشد بافت‌ها و رشد سلول‌ها کمک کرده و سیستم ایمنی قوی‌تری را ایجاد می‌کند.

ویتامین C موجود در میوه‌ها برای پروسه دندان و استخوان حیاتی می‌باشند، در حالی که فولیک اسید به جلوگیری از نقص رشد جنین کمک می‌کند.

میوه‌های غنی از فیبر به رخ ندادن مشکلاتی همانند یبوست و ایجاد هموروئید کمک می‌کند.

در اینجا به تعدادی از بهترین میوه‌هایی که می‌توان طی دوران بارداری مصرف کرد، اشاره می‌کنیم.


زردآلو و بارداری

زردآلو میوه ای خوشمزه است که حاوی ویتامین‌های E,C,A، بتاکاروتن و مواد معدنی فسفر، سیلیکون، کلسیم، آهن و پتاسیم می‌باشد.

زردآلو منبع غنی آهن است و از آنمی (کم خونی) جلوگیری می‌کند.


گیلاس و بارداری

گیلاس منبع غنی ویتامین C می‌باشد. در دوران بارداری شما به مقدار زیادی ویتامین C برای مقابله با بیماری‌های عفونی متداول همانند سرماخوردگی نیاز دارید.

از طرفی خوردن گیلاس به تامین خون کافی برای جفت و نوزاد کمک می‌کند.

گیلاس همچنین دارای ملاتونین می‌باشد، هورمون قدرتمند آنتی اکسیدان که به تحریک رشد سلول‌ها طی دوران بارداری که شکم شما بزرگ می‌شود کمک می‌کند.

متخصصان می‌گویند ملاتونین با توجه به عامل ضد استرس خود، خواب راحتی را در شب فراهم می‌کند.


انگور و بارداری

انگور را می‌توان به عنوان میان وعده ای مناسب طی دوران بارداری در نظر داشت.

انگور سرشار از موادمغذی ضروری همانند گلوکز، فروکتوز، گالیک اسید، اسید سیلیسیک، اسید اگزالیک، پکتین، منیزیم، کلسیم، آهن، فولیک اسید و ویتامین‌های B۱,B۲,B۶,B۱۲,A,C و K می‌باشد.


کیوی و بارداری

کیوی میوه ای پر آب و خوش طعم می‌باشد. این میوه شامل مواد مغذی مهم از جمله ویتامین‌های C, E, A و مواد معدنی پتاسیم، منیزیم، فسفر، فولیک اسید و فیبر می‌باشد.

کیوی بر روی سیستم تنفسی انسان نیز تاثیر می‌گذارد. در صورت مصرف روزانه کیوی، احتمال مبتلا شدن به سرماخوردگی، سرفه و خس خس کردن کاهش می‌یابد.

این میوه به علت فسفر زیاد از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. کیوی همچنین جذب آهن را تسهیل می‌کند.


سیب و بارداری

سیب توانایی سیستم ایمنی جنین‌تان را بالا می‌برد.

در صورت مصرف روزانه سیب، احتمال خس‌خس کردن، آسم و اگزما برای نوزادتان نه تنها در دوران کودکی بلکه در مراحل بعدی زندگی او نیز کاهش می‌یابد.


انبه و بارداری

اگر شما از مادرانی می‌باشید که علاقه زیادی به انبه دارند، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم طی دوران بارداری این میوه را بخورید.

انبه حاوی مقدار زیادی ویتامین C می‌باشد که عمل گوارش را منظم‌تر کرده، یبوست را کاهش می‌دهد و از عفونت‌های جزئی جلوگیری می‌کند.

از آن جایی که این میوه تابستانی می‌باشد، اگر شما در طول این فصل باردار هستید، حتما از وجود این میوه خوشمزه در رژیم غذایی خود اطمینان کسب کنید.


 

منبع: سلامت نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.