تبریز- مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان از تدوین شیوه‌نامه اعطای جایزه ادبی استاد شهریار در تبریز خبر داد.

شیوه‌نامه اعطای جایزه ادبی استاد شهریار تدوین شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابوالفضل علیمحمدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در دیدار استاندار آذربایجان‌شرقی از بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، به ارایه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته پرداخت.

وی از اجرای دو طرح با عناوین «تدوین دایره المعارف آذربایجان» و «یکسان‌نویسی کلمات ترکی آذربایجانی» خبر داد و اظهار داشت: شورای مشورتی در حوزه های مختلف مرتبط تشکیل شده است که موضوعات مورد نظر بنیاد را اولویت‌بندی کرده و به بحث پیرامون مسائل مختلف می‌پردازند.

علیمحمدی با بیان این‌که برای تدوین دایرالمعارف آذربایجان و فرهنگ یکسان نویسی کلمات ترکی آذری با اساتید برجسته و بنام مشورت شده است، گفت: اعضای شورای علمی فعالیت خود را در هر دو حوزه آغاز کرده‌اند و پیش‌بینی می شود طرح یکسان‌نویسی کلمات ترکی آذربایجانی تا پایان فروردین سال ٩٦ منتشر شود.

وی با اشاره به این‌که طرح «فرهنگ یکسان‌نویسی کلمات ترکی آذربایجانی» با حضور استادانی از دانشگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی با رسم الخط الفبای فارسی خواهد بود، خاطرنشان کرد: قرار است کلمات دخیل فارسی و عربی با همان شکل و همان رسم الخط مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با تأکید بر این‌که طیف وسیعی از استادان متخصص هر حوزه برای مدخل‌نویسی دعوت خواهند شد، ادامه داد: قرار است دایرالمعارف آذربایجان به صورت جامع در چند جلد به صورت موضوعی و الفبائی به تحریر درآید که پیش‌بینی می‌شود یکی از ماندگارترین اقدامات بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان باشد.

علیمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین شیوه‌نامه اعطای جایزه ادبی استاد شهریار در تبریز خبر داد و اظهار داشت: همه ساله همایش‌ها، جلسات، کنگره‌ها و محافل نکوداشت متعددی با نام استاد شهریار در داخل و خارج از کشور برگزار می شود، این شیوه‌نامه به دنبال ساماندهی به اعطای جوایزی است که با نام استاد مزین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.