وهب همدانی با اشاره به اینکه صادرکنندگان انقلاب اسلامی در زمان کنونی مدافعان حرم هستند، گفت: دفاع از حرم یکی از اهداف ما در این جنگ است. هدف ما در این جنگ آزادسازی سرزمین‌های اشغالی است.

مدافعان حرم صادرکنندگان انقلاب اسلامی هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ویژه نامه بیت المقدس؛ بیش از 5 سال از جنگ سوریه و بحران منطقه گذشته است و این بحران هر روز با شکل جدیدی ادامه پیدا می‌کند. نیروهای مردمی حالا بازوی قدرتمندی برای دولت های درگیر در منطقه هستند و هر روز بر شمار آنها اضافه می‌شود.اما شبهات این جنگ پیچیده هنوز در ذهن بسیاری از مردم که تنها شاهد «اخبار خطی» آن در رسانه‌ها هستند، وجود دارد و روزی هزاران سوال در ذهن افراد ایجاد می شود برای رسیدن به پاسخ برخی از این سوالات، دقایقی با «وهب همدانی» فرزند سردار شهید «حاج حسین همدانی»، مستشار نظامی ایران در سوریه که سال گذشته در حلب به شهادت رسید، همراه شدیم.

جنگ امروز در راستای اهداف انقلاب اسلامی است

در جنگ این روزهای سوریه و عراق شاهد حضور رزمندگانی هستیم که با ملیت‌، مذهب و حتی زبان‌های مختلف دوشادوش هم برادرانه می‌جنگند. وهب همدانی درباره این اتفاق مهم در جنگ می‌گوید:« در این جنگ مرزها در حال از بین رفتن هستند. درست است بعضی دوستان می‌گویند که باید آنجا برویم و دفاع کنیم تا این مرز جنگی در خارج از مرزهای ما بماند، اما دیدگاه متعالی‌تر می‌گوید که هدف انقلاب اسلامی دفاع از مظلوم بوده است و این هدف هم اکنون در حال شکل گیری است. یکی از صحبت‌های شهید همدانی در زمان حیاتشان این بود که اگر من حتی در آمریکا صدای مظلومی را بشنوم و توانایی کمک به او را داشته باشم، دریغ نمی‌کنم. این نگاه گفتمان انقلاب اسلامی‌است و اینکه امروز شما می‌بینید رزمندگان این جبهه در فدا کردن جان فرقی با هم ندارند و خون ایرانی، عراقی، یمنی، سوری و دیگر ملت‌ها همه در کنار هم در حال ریختن است.»

رسانه‌ها تنها مردم را احساساتی نکنند

پرداختن به موضوع سوریه و اتفاقات منطقه در یکی دوسال اخیر شکل پررنگی‌تری در رسانه‌ها داشته‌است. اما اینکه رسانه تاکنون چه چیزهایی را به خورد مخاطب داده‌ و از چه مواردی غافل بوده‌است؟ وهب همدانی دراین باره می‌گوید:« من فکر می‌کنم برخی از رسانه‌های ما نسبت به فلسفه حضور ما در این جنگ اطلاعات کافی ندارند یا اینکه می‌خواهند مخاطبانشان را صرفا به سمت شور و احساس ببرند و فکر می‌کنند با احساسی بیان کردن مسائل منطقه بهتر می‌توانند مخاطب جذب کنند.برای همین واقعیات کمتر مطرح شده‌است. به گفته شهید رجب بیگی باید جنگ را «درست» بنویسیم نه «درشت». لازمه این امر این است که ابتدا رسانه خودش درک درستی پیدا کند. دشمنان اسلام برای این رویداد خیلی هزینه کرده‌اند. رسانه باید روی این موضوع کار کند که چرا این جنگ رخ داده‌است؟چرا ما باید حضور داشته باشیم؟ چرا از دیگر ملت‌ها هم در این منطقه حضور دارند؟ برخی معتقدند این جنگ داخلی است و به ما ربطی ندارد. اگر اینطور است رسانه باید موضوع را تشریح کند.»

هدف ما تنها دفاع از حرم نیست

رزمندگان ما در این جنگ با نام «مدافعان حرم» شناخته می‌شوند، اما فرزند شهید همدانی معتقد است دفاع از حرم تنها یکی از اهداف این جنگ است:« دفاع از حرم یکی از اهداف ما در این جنگ است. هدف ما در این جنگ آزادسازی سرزمین‌های اشغالی است و باید تا آنجا برویم. شهید همدانی در یکی از سخنان خود می‌گوید: برای من نبرد الی بیت المقدس با فتح خرمشهر به پایان نرسیده‌است. بلکه تا ظهور آقا امام زمان(عج) ادامه دارد. آن موقع عده ای آن را عملیات بیت المقدس تصور کردند اما منظور شهید همدانی الی بیت المقدس است. همانطور که حاج احمد متوسلیان به جوانی که از خستگی نشسته بود می‌گوید: پاشو جوان، هر زمان که پرچم لااله الا الله، محمد رسول الله را در انتهای افق جهان برافراشتی، بنشین و خستگی از تن به در کن. این گفتمان انقلاب اسلامی است که هر انسان آزاده‌ای آن را بشنود جذب آن می‌شود.»

رسانه‌ها هنوز حق شهدای مدافع حرم را ادا نکرده‌اند

جنگ تحمیل شده ایران پایه‌های انقلاب اسلامی را در کشور محکم‌تر کرد، انقلابی که به دیگر کشورهای منطقه هم صادر شد.  وهب همدانی معتقد است صادرکنندگان انقلاب اسلامی در زمان کنونی مدافعان حرم هستند:«حضرت امام یک زمانی فرمودند جنگ درعین سختی، نعمت است. آن موقع خیلی‌ها نفهمیدند اما انقلاب اسلامی ما با همان جنگ به سایر نقاط جهان صادر شد. در حمله رژیم صهیونیستی در اوایل دهه 60 شاهد شکل گیری حزب الله لبنان هستیم و حالا حملات دشمن در منطقه طور دیگری مردم را بسیج کرده است. در عراق حشد الشعبی شکل می‌گیرد. در یمن انصارالله به وجود می‌آید و این جنبش‌ها همچنان در همه جای منطقه در حال شکل گیری هستند. سرداران و رزمندگان مدافع حرم ما که مردانه پای انقلاب اسلامی ایستادند، صادر کنندگان انقلاب اسلامی هستند و ثمره این اتفاق مبارک این است که در سوریه یک جوان اهل سنت سوری عاشق انقلاب اسلامی است، چون انقلاب ما هیچگاه حرفش دفاع از شیعه و تفرقه نبوده‌است و نقش شهدای مدافع حرم ما در این اتفاق مبارک خیلی بیش‌تر از شوری ست که تنها به آن احساسی پرداخته شده‌است و این حق را رسانه فعلا نتوانسته ادا کند.»/

 گفت وگو از: عطیه همتی

ویژه نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری بین‌المللی قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.