صدراعظم آلمان ضمن انتقاد تلویحی از سیاستهای حمایتی ترامپ، از واشنگتن خواست تا همکاری های بین المللی با شرکای خود را ادامه دهد.

آمریکا به همکاری های بین المللی خود ادامه دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان از آمریکا خواست تا به همکاری های بین المللی خود  پایبند باشد. «مرکل» روی آوردن به سیاست های حمایتی را خطری برای موفقیت و کامیابی آمریکا دانست.  

صدراعظم آلمان که در میان اعضای حزب خود سخن می گفت، با بیان اینکه همه کشورها در صورت همکاری مشترک با یکدیگر بسیار موفق تر از شرایط انزوا پیشرفت خواهند کرد، تلاش همگانی کشورهای جهان برای گذار از رکود جهانی سال ۲۰۰۸ را مثالی خوب برای این ادعای خود عنوان کرد.

«مرکل» گفت: واکنش به بحران مالی که در سال ۲۰۰۸ از آمریکا آغاز شد، واکنشی شکل گرفته بر اساس انزوا نبود.

وی همچنین وعده داد که در اولین دیدار خود با «دونالد ترامپ» در خصوص اجلاس گروه ۲۰ که آلمان برای این دوره رهبری آن را بر عهده دارد و قرار است در ماه جولای برگزار شود و همچنین نشست گروه ۷ که قرار است ماه مه در سیسیلی برگزار شود، سخن خواهد گفت.

«مرکل» بدون نام بردن از «ترامپ»، سیاست حمایتی را خطری جهانی دانست و گفت: خطرهای بین المللی نیز وجود دارند. ما گرایش های (ناشی از) سیاستهای حمایتی را از این دست می دانیم.

گفتنی است آلمان بزرگترین شریک تجاری آمریکا در اروپا به حساب می آید و اظهارات «دونالد ترامپ» مبنی بر لزوم به کارگیری سیاستهای حمایتی و انزوای اقتصادی، منجر به نگرانی سیاستمداران آلمانی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.