نهضت شیعیان نیجریه ضمن هشدار نسبت به بی‌توجهی به رای دادگاه این کشور در خصوص آزادی شیخ زکزاکی، تلاش برخی مقام‌ها برای تخریب چهره این جنبش را «بی‌فایده» نام نهاد.

هشدار نهضت شیعیان نیجریه به مقام‌های دولتی در زمینه نادیده گرفتن دستور آزادی شیخ زکزاکی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، اعضای نهضت اسلامی شیعیان نیجریه (IMN) از ادامه بازداشت «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور و همسرش با وجود دستور دادگاه فدرال برای آزادی وی از زندان ابراز تاسف کردند.

به نوشته وبگاه «تودی»، «ابراهیم موسی» سخنگوی نهضت شیعیان نیجریه گفت: «باوجود شمارش معکوس چهل و پنج روزه در زمینه دستور دادگاه عالی آبوجا به دولت فدرال برای آزادی زکزاکی و نزدیک شدن این زمان، توطئه‌های جدید غیرمستقیم به هدف برهم زدن دستور آزادی شیخ زکزاکی مشاهده می‌شود.»

سخنگوی مذکور اعلام کرد: «باید توجه افکار عمومی نسبت به طرح‌های شیطانی مقام‌های کشور برای استهزای رای دادگاه  در زمینه  آزادی شیخ الزکزاکی و همسرش جلب شود.»

وی گفت که اطلاعات افشا شده منابع قابل اعتماد و نزدیک به سرویس‌های امنیتی نشان می‌دهد که برخی عوامل داخل و خارج جنبش با فضاسازی سعی در نقض حکم دادگاه دارند.

ابراهیم موسی در خاتمه از ادامه مسیر نهضت شیعیان نیجریه در پیگیری اهدافشان از طریق شیوه‌های غیرخشونت‌‌بار تاکید کرد و افزود که تلاش در تخریب چهره جنبش شیعیان و رهبران آن از سوی مقام‌های دولتی نیجریه دیگر بی‌فایده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.