رئیس پارلمان اروپا "زیگمار گابریل"، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان را که از نامزدهای مطرح برای رقابت با مرکل در انتخابات صدراعظمی است، برای این سمت بهتر از مرکل ارزیابی کرد.

"گابریل" صدراعظم بهتری از "مرکل" برای آلمان خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، "مارتین شولتز"، رئیس پارلمان اروپا که تا چند روز دیگر از این سمت کناره‌گیری و خود را برای عضویت در انتخابات پارلمانی آینده آلمان آماده می‌کند در بخشی از گفتگو با روزنامه آلمانی "دی‌ولت" درباره تصمیمات خود و "زیگمار گابریل"، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان برای نامزدی صدراعظمی آلمان گفت: زیگمار گابریل از نزدیکترین دوستان من است. هیچ کس و هیچ چیز همچنین این مسئله که چه‌کسی نامزد صدراعظمی از حزب ما می‌شود ما را از هم جدا نمی‌کند.

مارتین شولتز در ادامه این گفتگو تأکید کرد: "زیگمار گابریل" صدراعظم بهتری از مرکل برای آلمان خواهد بود چرا که وی یک فرد مصمم در مبارزه با پوپولیسم و حمایت از عدالت است. گابریل یک چشم‌انداز دارد و آن اینکه چگونه جامعه را کنار هم نگه داریم و در این راستا از حمایت حزبش برخوردار است، اما خانم مرکل در راه خود معمولاً تنها سفر می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش "آیا شما هنوز یکی از نامزدها برای صدراعظمی آلمان هستید؟" گفت: همه سؤالات درباره نامزدی صدراعظمی از حزب سوسیال دموکرات در 29 ژانویه پاسخ داده می‌شود.

"شولتز" در ادامه درباره روابط آینده اروپا و آمریکا تحت ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" در آمریکا نیز گفت: آقای ترامپ قطعاً نماینده پرشور و مشتاق حامی هماهنگی اروپایی نیست.، اما ما باید با وی به‌عنوان رئیس جمهور ایالات متحده زندگی کنیم. من فکر می‌کنم که وی در مدت کوتاهی متوجه خواهد شد که یک همکاری مفید به‌نفع ایالات متحده و همچنین اتحادیه اروپا خواهد بود.

شولتز در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا اروپا می‌تواند رئیس جمهوری در آمریکا را بپذیرد که با کمک روسیه به قدرت رسیده است، گفت: این در مسئولیت آمریکا است که در این باره شفاف سازی کند. اروپا باید دونالد ترامپ را به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا  بپذیرد بدون توجه به اینکه دلایل روی کار آمدن وی چه بوده‌اند، در مقابل همچنین اروپا از وی انتظار احترام متقابل را دارد.

وی در ادامه گفت: اگر روسیه واقعاً بر انتخابات آمریکا تأثیر گذاشته باشد این یک پیام هشدار برای ما خواهد بود. در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان در سال جاری میلادی انتخابات‌هایی برگزار می‌شود. ما باید همه اقدامات لازم را انجام دهیم تا از این مسئله اجتناب کنیم که کشورهای دیگر بر انتخابات‌ها در اروپا اعمال نفوذ کنند.

رئیس پارلمان اروپا در بخش دیگری از گفتگو با این روزنامه آلمانی به انتخابات پیش رو در فرانسه اشاره کرده گفت: اگر خانم "مارین لپن"، رئیس جبهه ملی فرانسه رئیس جمهور این کشور شود و همه‌پرسی برای خروج این کشور از منطقه یورو را درخواست کند این امر برای اتحادیه اروپا و فرانسه فاجعه خواهد بود، اما من بر این عقیده‌ام که لپن رئیس جمهور آینده فرانسه نخواهد بود.

وی همچنین درباره چشم‌انداز قرارداد تجارت آزاد بین اروپا و آمریکا موسوم به تی‌تی‌آی‌پی نیز گفت: این حالا بستگی به دولت جدید آمریکا دارد که بخواهد این مذاکرات را در پیش گیرد.

شولتز در ادامه به مسئله پناهندگان در اتحادیه اروپا پرداخت و طرح تعیین سقف برای پذیرش پناهندگان را که از طرف برخی کشورها و سیاستمداران مطرح شده است پاسخ درستی به این بحران ندانست و در پاسخ به این پرسش "بزرگترین دستاورد شما در طول ریاست بر پارلمان اروپا چه بوده است؟" گفت: من پنج سال پیش و در شروع کار اعلام کردم که می‌خواهم  پارلمان اروپا را شفاف‌تر، بانفوذتر و قابل دیدن و شنیدن بهتر کنم. من با نگاهی به گذشته فکر می‌کنم که در این راستا موفق شدم. این وضعیت اما تنها خدمات من بلکه تمام پارلمان بوده است.

وی در بخش پایانی این گفتگو درباره شرایط اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا قطعاً در شرایط بسیار دشواری قرار دارد. علت عمده آن این است که بسیاری از سیاستمداران در بروکسل تصمیماتی را تأیید می‌کنند که در خانه دوباره از آن فاصله می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.