مفتی اعظم عربستان سعودی سینما و ­کنسرت موسیقی را زمینه ساز ورود فیلم های کفرآمیز و فاسد خارجی به عربستان و اختلاط ­­زن و مرد دانست.

اظهارات عجیب مفتی اعظم عربستان درباره سینما و کنسرت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، مفتی اعظم عربستان سعودی، سینما و کنسرت های خوانندگان را مضر و فساد آور نامیده است.

در اظهارات شیخ عبدالعزیز ­آل شیخ که در پایگاه اینترنتی وی منتشر شده آمده است: سینما و ­برنامه ها و نمایش های ­24 ساعته می تواند زمینه ساز ورود فیلم های کفرآمیز و فاسد خارجی به عربستان سعودی و اختلاط ­­زن و مرد شود.

سینماها و کنسرت های عمومی از قبل در عربستان سعودی ممنوع بوده اما دولت قول داده است تغییراتی ­در عرصه فرهنگی ایجاد کند، وعده ای که محمد بن سلمان بن عبدالعزیز جانشین ولیعهد عربستان سعودی در اصلاحات برنامه ریزی شده خود تا سال 2030 آن را مطرح کرده است.

حال این اظهارت، می تواند باعث دشوار شدن تلاش های دولت در جهت اصلاحات فرهنگی در این کشور پادشاهی محافظه کار شود.

هفته گذشته زمانی که عمرو المدنی،­ رئیس اجرایی ­اداره کل رفاه عمومی عربستان سعودی از ­احتمال باز شدن سینماها و کنسرت ها ­طی امسال در این کشور خبر داد، بحث هایی در این خصوص مطرح شود به طوری که روزنامه «سعودی گازت» ­به نقل از المدنی نوشت محمد عبدو خواننده سعودی به زودی کنسرتی را در شهر جده اجرا خواهد کرد.­

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.