اصفهان-کارشناس مسوول تغذیه و نظارت بر توزیع شیر مدارس استان اصفهان با رد شایعه قطع روند توزیع شیر در مدارس این استان گفت: بر اساس تقویم زمان بندی شده توزیع شیر رایگان در ۶۶۳۰ واحد آموزشی برای ۸۸۶ هزار دانش آموز و همکاران فرهنگی شاغل در مدارس از ابتدای بهمن ماه ۹۵ انجام می شود.

شیر در ۶۶۳۰ واحد آموزشی استان اصفهان توزیع می شود

به گزارش قدس آنلاین، توجه جهانی به کودکان و اهمیت آنان برای ساخت جامعه ای پویا و اینکه همه کودکان حق دارند از تغذیه خوب، محیط مناسب و مراقبت های بهداشتی اساسی برخوردار باشند تا در برابر انواع بیماری ها محافظت شده و از رشد و تکامل جسمی و فکری مناسب بهره مند شوند، باعث شده تا اکثر کشورها نسبت به راهکارهای بهبود وضع تغذیه ای کودکان جامعه، توجه خاصی داشته باشند.

از جمله این راهکارهای جهانی، اجرای برنامه شیر مدارس می باشد که با توجه به نقش غیرقابل انکار آن در بهبود سلامت دانش آموزان، مورد توجه همه کشورهای جهان قرار گرفته است.

در کشور ما اجرای طرح توزیع شیر مدارس ابتدا از سال ۷۹ و با زیر پوشش قرار دادن ۱۰ هزار دانش‌آموز آغاز شد.
برنامه توزیع شیر مدارس به صورت رایگان با اهداف کاهش سوء تغذیه و فقر، افزایش سلامت و رشد جامعه، افزایش توان فیزیکی و فکری دانش آموزان و داشتن جامعه ای سالم، افزایش بهداشت و کاهش هزینه های درمان، اصلاح الگوی مصرف و افزایش مصرف شیر و لبنیات اجرا می شود

اما با توجه به اینکه امسال توزیع شیر در مدارس استان اصفهان تأخیر ۴ ماهه داشته است، دلیل آن را از کارشناس مسوول تغذیه و نظارت بر توزیع شیر مدارس استان اصفهان جویا شدیم.

رمضان همت در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن رد شایعه قطع روند توزیع شیر در مدارس این استان اظهارکرد: تاخیر در توزیع شیر به دلیل عدم تامین اعتبار از سوی وزارت آوزش و پرورش بود.

وی اضافه کرد: مشکلاتی بر سر توزیع شیر مدارس وجود داشت که این مشکلات برطرف شده و با ابلاغ دستورالعمل و شیوه‌نامه ای که در تاریخ ۱۵ دی ماه از سوی وزارت آموزش و پرورش به دست ما رسیده، آمادگی داریم که تا چند روز آینده با فراهم کردن مقدمات کار و هماهنگی‌های لازم با تولیدکنندگان، توزیع شیر را از ابتدای بهمن ماه آغاز کنیم.

کارشناس مسوول تغذیه و نظارت بر توزیع شیر مدارس استان اصفهان تاکید کرد: توزیع شیر در کلیه مدارس دولتی، نمونه دولتی و غیر انتفاعی دخترانه و پسرانه استان اصفهان در مقاطع پیش دبستانی تا متوسطه دوم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول توزیع شیر که تأمین اعتبار آن انجام شده، از ابتدای بهمن تا ۲۴ اسفندماه طی ۲۷ نوبت انجام می شود، تصریح کرد: مرحله دوم نیز در صورت تأمین اعتبار ۲۷ نوبت شیر توزیع می شود تا در مجموع ۵۴ نوبت شیر در مدارس استان اصفهان توزیع شده باشد.

همت افزود: سال گذشته ۳ روز در هفته توزیع شیر داشتیم اما امسال ۵ روز در هفته شیر در مدارس این استان توزیع می شود.

وی ادامه داد:  اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش توزیع شیر را در تمام روزهای هفته از ابتدای بهمن‌ماه در تمام مدارس استان اعم از دولتی و غیرانتفاعی‌ آغاز و تا ۲۴ اسفندماه قسمت اعظم این توزیع انجام می‌شود وامید واریم تاخیر این۴ ماه جبران ‌شود

متأسفانه در سال‌های اخیر به علت وضعیت خاص اقتصادی و گرانی لبنیات به ویژه شیر، میزان مصرف این ماده غذایی در بین خانواده‌ها بسیار کاهش یافته است که اجرای موفق این طرح در مدارس می‌تواند تا حد زیادی به افزایش سرانه مصرف کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.