مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی نگران فاش شدن اطلاعات محرمانه مبادله شده آنها با طرف آمریکایی از طریق دولت "دونالد ترامپ" به روسیه هستند.

نگرانی تل‌آویو از فاش شدن رازهایش از طریق ترامپ

به گزارش "قدس آنلاین"؛ مقامات اسرائیلی نگران آن هستند که اطلاعات سری که تل آویو طی 15 سال گذشته با واشنگتن درمیان گذاشته است، از طریق دولت "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری جدید آمریکا به دست روسیه افتاده و بعد هم به ایران سرایت کند.

بر اساس این اطلاعات، مقامات سازمان امنیت و اطلاعات آمریکا اخیرا ملاقات‌هایی با همتایان اسرائیلی خود داشته و چنین مسئله‌ای را مورد بررسی قرار داده اند.

مقامات اطلاعاتی آمریکایی بر این عقیده هستند که "ولادیمیر پوتین" (رئیس جمهوی روسیه) دارای «قدرت نفوذ» بر ترامپ است و به همین دلیل اسرائیل باید در تبادل اطلاعات محرمانه با کاخ سفید و شورای امنیت ملی آمریکا بسیار محتاطانه برخورد کند. 

مقامات اطلاعاتی اسرائیلی هم توصیه کرده‌اند که تل آویو بطور کلی نباید تا زمانی که جزییات و چگونگی روابط مسکو و ترامپ «بطور دقیق» مشخص نشده است، تبادل اطلاعات سری با مقامات جدید در واشنگتن داشته باشند. نگرانی اصلی مقامات اسرائیلی از آن است که اطلاعات محرمانه این رژیم بدست ایرانی ها بیفتد که روابط دوستانه‌ای با مسکو دارند. 

این روزنامه یادآور شده است که سرویسهای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل از آغاز هزاره دوم همکاری نزدیکی را با یکدیگر داشته‌اند و برغم مذاکرات کشورهای غربی با تهران در رابطه با حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران، دولت ایالات متحده همچنان از طریق رژیم صهیونیستی اطلاعات سری در مورد جمهوری اسلامی ایران دریافت می کند.

اخیرا رسانه های گروهی غربی خبر دادند که گویا «عوامل روسیه» در پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت داشته‌اند. البته رئیس جمهوری منتخب آمریکا این مسئله را رد کرده و کاخ کرملین نیز چنین ادعایی را «دروغ محض» نامیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.