رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس نهم با بیان اینکه مسیر اعتراض به برجام از منظر حقوقی مسدود است و ادامه اعتراض منجر به بازگشت همه قطعنامه ها علیه ایران می شود، تاکید کرد:طبق مواد ۳۶ و ۳۷ برجام امکان استفاده حقوقی از برجام علیه آمریکا وجود ندارد.

انصراف ایران از اعتراض به نقض برجام آمریکایی ها قابل پیش بینی بود/مسیراعتراض به برجام از منظر حقوقی مسدود است

علیرضا زاکانی، رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس نهم در گفتگو با «قدس آنلاین» با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام که به منظور رسیدگی به شکایت ایران از بدعهدی آمریکا در اجرای برجام در سطح کارشناسان و به سرپرستی سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه در وین برگزار شد، اظهار داشت: در واقع روند مذاکرات انجام شده در وین قابل پیش بینی بود، بدین معنا که اعتراضی نسبت به بدعهدی آمریکا نسبت به برجام صورت می گیرد اما ادامه پیدا نمی کند.

وی در توضیح علت عدم پیگیری شکایت طرف ایرانی نسبت به بدعهدی آمریکایی ها، گفت: علت این امر این است که مسیراعتراض به برجام از منظر حقوقی مسدود است و اگر این اعتراض بخواهد ادامه پیدا کند منجر به بازگشت همه قطعنامه ها و فشارهای قبلی می شود.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس نهم در ادامه تاکید کرد: این امر قابل پیش بینی بود که اعتراض به بدعهدی آمریکایی ها نسبت به برجام از سوی طرف ایرانی انجام می شود ولی در ادامه راه ایران از اعتراض خود صرف نظر می کند.

وی گفت: در واقع مواد ۳۶ و ۳۷ برجام شرایطی ایجاد کرده که ماحصل آن این است که امکان استفاده حقوقی از برجام علیه آمریکا وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.