اگر برای نخستین بار قصد خرید خودرو را دارید و پلاک اولی محسوب می شوید،این گزارش را بخوانید.شما حتماً در مرحله شماره گذاری و ثبت پلاک با موضوعی به نام «کدرهگیری اجاره نامه» برخورد می کنید.

دلالان کد رهگیری ضرب می زنند /کد رهگیری بده، پلاک خودرو بگیر

قدس انلاین: برای اینکه به مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری ثابت کنید که در شهر خود ساکن هستید،حتماً باید کد رهگیری اجاره نامه یا سند ملکی به همراه داشته باشید.

مصایب عجیب ثبت پلاک

شهروندی تهرانی که قصد دریافت یک پلاک خودرو برای نخستین بار دارد به خبرنگار ما می گوید: وقتی با فروشنده قرار معامله ماشین را در یکی از مراکز تعویض پلاک گذاشتم، فروشنده تاکید کرد باید اجاره نامه منزلم کد رهگیری داشته باشد در غیراینصورت شماره گذاری با مشکل مواجه می شود.

فرار مالیاتی صاحبخانه ها از کد رهگیری

بیشتر اجاره نامه های ثبت شده در بنگاه های مسکن فاقد کد رهگیری هستند.این روزها مستاجران با حق بنگاه های گزاف مواجه اند،به همین دلیل بیشتر موجران و مستاجران به دلایلی این کُد را دریافت نمی کنند!

یکی از بنگاه داران که دفترش به سیستم متمرکز ثبت کد رهگیری مجهز است به خبرنگار ما می گوید:بیشتر صاحبخانه ها که دارای چند ملک اجاره ای هستند تمایلی به ارایه کد رهگیری ندارند،این کد رهگیری آنان را با مالیاتی چند صد میلیونی مواجه می کند.

به گفته این بنگاه دار، مشکل دیگر مبلغی است که موجر و مستاجر باید علاوه بر حق بنگاه بابت این کد رهگیری بپردازند و اکثرشان زیر بار این مبلغ گزاف نمی روند چون بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان برای شان آب می خورد.

 دلال ها کد رهگیری می دهند!

یکی دیگر از مستاجران که دل خوشی از این قانون عجیب ندارد،می گوید:صاحبخانه ما کد رهگیری داد چون باید مبلغ ۱۲۷ میلیون مالیات برای واحد اجاره ای من بپردازد.اما توصیه کرد مقابل مراکز شماره گذاری دلالانی با دریافت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کارم را برای کد رهگیری راه می اندازند.

قرارداد صوری ببندید

خبرنگار ما برای پیگیری بیشتر این موضوع به یکی از مراکز شماره گذاری تماس گرفت و به عنوان یک مشتری سوالاتی را در این زمینه پرسید، این کارمند توضیح داد:طی سال های گذشته افرادی از شهرستان به تهران می آمدند و در مراکز شماره گذاری، خواهان پلاک تهران بودند اما وقتی نشانی را می دادند تا کارت ماشین برای شان پست شود، متوجه می شدیم این آدرس ها وجود خارجی ندارند و کارت ها عودت می خورد.از آن موقع برای اطمینان از حضور صاحب پلاک در شهر محل سکونت، ارایه کد رهگیری اجاره نامه الزامی شد.

این کارمند البته یک راه حل میانبر هم پیشنهاد کرد:شما می توانید یک قرارداد صوری در بنگاه امضا کرده و کد رهگیری دریافت کنید، متاسفانه سند ملکی شخص دیگری را هم نمی توانید ارایه دهید چون اجاره نامه یا سند باید به نام خریدار یا فروشنده خودرو باشد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.