خرم آباد- مدیرکل کتابخانه های استان گفت: متاسفانه شهرداری به تعهدات خود در قبال کتابخانه های استان عمل نمی کند.

شهرداری به تعهدات خود در قبال کتابخانه ها عمل نمی کند

به گزارش قدس آنلاین، علی جهان آرا صبح یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های استان، گفت؛ متاسفانه شهرداری به تعهدات خود در قبال کتابخانه های استان عمل نمی کند و این کمک ها نه تنها افزایش نداشته بلکه نسبت به سالهای گذشت دچاره کاهش اعتبار شده است.

مدیرکل کتابخانه های استان گفت: در استان لرستان ۳۱ باب کتابخانه وجود دارد که با توجه به جمعیت یک میلیون و هشتصد هزار نفری استان سهم هر هزار نفر یک کتابخانه می شود که می بایست این کتابخانه ها به ۸۵ باب در استان افزایش یابد.

اما در حال حاضر به ازای هر ۵۸ هزار نفر لرستانی یک باب کتابخانه وجود دارد. علی جهان آراء افزود: ۱۶پروژه کتابخانه در حال احداث است که تا کنون بین ۱۰ تا ۹۵درصد رشد فیزیکی داشته اند وی اظهار کرد: احداث کتابخانه های درجه ۱ استان نیازمند اعتباری بالغ بر۳/۱ میلیارد تومان است.

جهان آراء گفت: در بحث همکاری و پرداخت سهم ۵درصد شهرداری به کتابخانه ها متاسفانه شهرداری ها به تعهدات خود عمل نکرده و این کمک ها نه تنها رشدی نداشته است. بلکه سال به سال کاهش داشته به طوری که در سال ۹۳ سهم ۵ درصد مبلغ۳۵۷ میلیون، سال۹۴ مبلغ۲۲۹ میلیون و سال ۹۵ مبلغ ۱۵۳میلیون بوده است.

وی ادامه داد: ما بالای یک میلیارد از شهرداری طلب دارم و این ۱۰۰ میلیون تومان دردی از ما دوا نمی کند. کتابخانه های ما فرسوده هستند و باید مرمت شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.