یک روزنامه انگلیسی به اطلاعاتی دست یافت که بر اساس آن معلوم می‌شود، دولت انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا، آماده خروج از بازار واحد و اتحادیه گمرکی است تا مرزهایش را به روی شهروندان اروپایی ببندد.

تلگراف: لندن آماده برگزیت سخت است

به گزارش "قدس آنلاین"؛ ترزا می نخست وزیر بریتانیا روز سه‌شنبه طی یک سخنرانی اعلام می‌کند دولتش کاملا آمادگی پذیرش برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) را دارد.

روزنامه تلگراف در گزارشی اختصاصی نوشت، متن سخنرانی نخست وزیر بریتانیا که قرار است سه‌شنبه انجام شود، از این حکایت دارد که خانم می به وضوح خواهد گفت عضویت انگلیس در بازار واحد را فدای پایان دادن به آمد و شد آسان میان کشورهای عضو اتحادیه امی‌کند و انگلیس از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

بر اساس گفته منابعی به روزنامه تلرگاف،‌دولت می با به چالش کشاندن منتقدان خود خواهد گفت آماده برگزیت سخت است.

مواردی که خانم می در این سخنرانی ذکر می‌کند،‌ می‌تواند شامل این موارد باشد که بریتانیا آماده خروج از اتحادیه گمرکی است تا قراردادهای تجاری با همه جهان منعقد کند.

همچنین بریتانیا آماده به دست آوردن کنترل کامل بر مرزهایش بوده حتی اگر این مساله به معنای از دست دادن عضویت بازار واحد باشد.

همچنین بریتانیا می‌خواهد دیگر ملزم به قواعد دادگاه اروپا نباشد. از سوی دیگر بریتانیا آماده اتحاد دوباره بعد از شکاف میان حامیان خروج و حامیان ماندن در اتحادیه اروپا،‌ بعد از برگزیت است.

منابعی نزدیک به نخست وزیر به تلگراف گفته‌اند، خانم می در سخنرانی خود خواهد گفت دولتش از خواسته‌های حامیان خروج از اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

این منابع همچنین یادآور شدند، مردم خواهند دید جمله خانم نخست وزیر که گفت «برگزیت، یعنی برگزیت» واقعا به همین معناست.

البته این سخنان ترزا می می‌تواند در میان حامیان ماندن در اتحادیه اروپا، با واکنش‌های تند مواجه شود. بسیاری از این افراد خواستار برگزیت نرم و ماندن بریتانیا در بازار واحد هستند.

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی) در ماه ژوئن سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند اما فرآیند دوساله مذاکرات خروج، ماه مارس سال 2017 آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.