۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 493198

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: الان کی‌روش تنهاست، اما باید بدانیم که او اگر چیزی می‌خواهد برای تیم ملی است نه برای خودش.

حمایت تمام قد یک ملی‌پوش از کی‌روش!

به گزارش قدس آنلاین، کریم انصاری‌فرد که به تازگی به تیم المپیاکوس یونان پیوسته است، درباره وضعیت تیم ملی پس از پایان دور رفت رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، شرایط این روزهای فوتبال ملی و ادامه دیدارهای این تیم در مسابقات مهم پیش‌رو صحبت کرد.

* حتماً با وجود انتقالت از پانیونیوس به المپیاکوس، در جریان اتفاقاتی که در اطراف تیم ملی افتاده بوده‌ای؟

بله طبیعی است که من هم مثل بقیه این اتفاقات را دنبال کرده باشم. واقعیت این است که در این برهه حساس تیم ملی نیاز به حمایت دارد و نباید برای آن حاشیه و درگیری به وجود بیاوریم. شاید حرفم کلیشه‌ای باشد، اما واقعیت است که صعود تیم ملی به جام جهانی برای همه خوب است، چه از بچه‌ای که در رده نوجوانان بازی می‌کند تا بازیکنانی که در رده بزرگسالان حضور دارند. دقیقاً به دلیل همین مسئله است که در همه جای دنیا ترجیح و اولویت در عمل با تیم ملی است.

* اما خب شاید درگیری منافع باشگاهی با منافع ملی هم واقعیتی است که نمی‌شود کتمان کرد.

این درگیری و کشمکش اتفاق خوبی نیست و مطمئناً هر دو ضرر می‌کنند. الان شما ببینید تیم ملی بدون باخت و بدون حتی یک گل خورده صدر جدول است، اما این تضمینی نیست که تیم ملی حتماً به جام جهانی صعود کند. خدایی ناکرده یک نتیجه بد می‌تواند شرایط را کاملاً عوض کند. فاصله امتیازی با تیم‌های دیگر کم است، بنابراین باید طوری عمل کنیم که وضعیت‌مان تثبیت شود. خیلی وقت‌ها در این‌طور مسابقات در روز آخر کار به تفاضل گل می‌کشد، بنابراین وقتی نداریم که فرصت‌ها را از دست بدهیم. موضوع تیم ملی نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا از حساسیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل حتی در لیگ‌های اروپایی، این تیم‌های باشگاهی هستند که خودشان را با برنامه‌هایی که فدراسیون فوتبال برای تیم ملی داده، هماهنگ می‌کنند.

* شاید باشگاه‌ها هم سرمایه گذاری می‌کنند و هوادارانشان انتظار دارند که نتیجه بگیرند.

ببینید در این سه چهار سال که در مجموع در فوتبال اروپا حضور دارم حتی یک بار هم نشده بشنوم که باشگاهی به برنامه‌های تیم ملی اعتراض کند. برنامه و اردوهای تیم ملی مشخص است و بر اساس آن باشگاه‌ها از برنامه فدراسیون تبعیت می‌کنند. مثلاً باشگاه‌ها می‌دانند که دو ماه بعد برنامه تیم ملی یونان چیست بنابراین از آن تبعیت می‌کنند و حد و حدود و احترام‌شان را نگه می‌دارند.

* برخی معتقد بودند که اردوی دبی به یک باره برای تیم ملی در نظر گرفته شد.

شما مطمئن باشید که کادر فنی تیم ملی از قبل این برنامه را داده بوده است. با شناختی که از کادر فنی تیم ملی وجود دارد، امکان ندارد که یک دفعه چنین اردویی برنامه‌ریزی شده باشد. حتی یادم می‌آید پیش از سفر تیم ملی به مالزی برای دیدار با سوریه، سرمربی تیم ملی در یکی از جلسات تمرینی تیم ملی به خبرنگاران گفته بود که ژانویه در دبی اردو داریم.  این نشان می‌دهد که حداقل دو ماه قبل از اردوی زمستانی تیم ملی، این برنامه وجود داشته است. البته نگاه به گذشته دیگر سودی ندارد، اما درگیر یک موضوع هستم و آن اینکه الان که تیم ملی صدر جدول قرار دارد، این همه مشکل داریم. فکر می کنم اگر یک پله پایین‌تر بودیم، دیگر باید شاهد دعوای علنی بودیم. باور کنید این اتفاقات اصلاً به نفع فوتبال ایران نیست چون هر دو طرف ضرر می‌بنینند و این به فوتبال‌مان لطمه می‌زند.

* فکر می‌کنی راه حل چیست؟

فکر می‌کنم بزرگ‌ترهای ورزش از جمله وزیر محترم و پیشکسوتان باید پا پیش بگذارند و آرامشی حاکم کنند. الان دعوایی هم که به وجود آمده دعوای شخصی نیست. اینطور نیست که مثلاً سرمربی تیم ملی به خاطر قرارداد یا حقوقش مشکلی داشته باشد. او برای تیم ملی خوب می‌خواهد و اگر اردویی برگزار می‌شود، کسی در اردو تفریح نمی‌کند. تیم ملی به اردو می‌رود که آماده شود. الان کی‌روش تنهاست، اما باید بدانیم که او اگر چیزی می‌خواهد برای تیم ملی است نه برای خودش. همانطور که گفتم امیدوارم این مشکل ختم به خیر شود. باید دست به دست هم بدهیم از فوتبال‌مان در آسیا و حتی جهان دفاع کنیم. باور نمی‌کنید، وقتی من برای قرارداد به المپیاکوس آمدم، اینجا از مدیر باشگاه تا سرمربی تیم همه از من درباره وضعیت کی‌روش می‌پرسیدند. به هر حال اتفاقاتی که برای تیم ملی می‌افتد بازتاب جهانی دارد و باید بدانیم که در تیم ملی جایی برای اشتباه نیست.

* سؤال آخر هم شاید تکراری باشد، اما همیشه معمولاً از دغدغه‌های اصلی فوتبال ایران بوده است. امکاناتی که در یونان وجود دارد چقدر با امکاناتی که در ایران می‌بینی قابل مقایسه است؟

ببنید من اصلاً به امکانات کاری ندارم. تنها سؤالم درباره اولین ابزاری است که یک مربی یا یک فوتبالیست به آن نیاز دارد. «زمین تمرینی» اولین چیزی است که در فوتبال اهمیت دارد، اما من از مسئولی که امکانات تیم ملی را قابل رقابت عنوان کرده می‌خواهم یک زمین درست و حسابی و استاندارد در تهران برای تمرین کردن تیم ملی به ما نشان دهد. اگر به ما این زمین تمرین را با مشخصات حرفه‌ای به ما نشان داد، اصلاً کسی دیگر درباره امکانات بعدی حرفی نمی‌زند. این یک واقعیت است که تیم ملی فوتبال ایران به عنوان بهترین تیم آسیا حتی یک زمین تمرین هم ندارد. این پیش پا افتاده‌ترین وسیله‌ای است که یک تیم فوتبال به آن نیاز دارد. ما که این زمین تمرین را ندیدیم، اما اگر کسی مدعی است که امکانات موجود «قابل رقابت» است، لطفاً به ما یک زمین تمرین نشان بدهد تا ما بدانیم اشتباه می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.