شهرکرد- مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: سالانه ۳۰ تن نمد در استان تولید می شود و ظرفیت‌های تولید نمد در این استان بسیار زیاد است و باید بیش از این میزان تولیدات داشته باشیم.

تولید نمد ظرفیت بزرگی برای توسعه استان است/  توسعه نمد بافی نیازمند توجه علمی

به گزارش قدس آنلاین، بهمن عسگری سوادجانی در نخستین همایش هم اندیشی نمد در استان گفت: صادارات ۲۵۰ هزار دلاری محصولات نمدی از این استان در سال جاری انجام شده است و صادرات نمد ارز آوری خوبی برای استان و کشور داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان افزود: این همایش با محوریت آسیب شناسی نمد چهارمحال وبختیاری و با موضوعات برند سازی، بازاریابی بسته‌بندی صنایع دستی، خلاقیت و کارآفرینی در استان برگزار شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت صنایع دستی برای توسعه استان ها استفاده کرد تصریح کرد:متأسفانه کتاب های علمی چاپ شده در بخش صنایع دستی در کشور اندک هستند.

عسگری سوادجانی با اشاره به اینکه صنایع دستی به خاطر کاربرد و زیبایی همیشه در زندگی انسان ها حضور داشته اند افزود: ظرفیت‌های تولید نمد در این استان بسیار زیاد است و باید بیش از این میزان تولیدات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه نمد بافی نیازمند توجه علمی می باشد گفت: محصولات دستی همیشه علاقه مندان خود را دارد و همیشه از این محصولات استقبال می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در پایان با اشاره به اینکه صادرات محصولات صنایع دستی در دولت یازدهم افزایش یافته است تصریح کرد: در همایش علمی محصولات صنایع دستی، یک محصول دستی از تمام زوایا مورد بررسی قرار می گیرد و نتایج علمی همایش ها به صورت کتاب تدوین می شود.

شایان ذکر است، در پایان این همایش از صاحبان مقالات برتر وفعالین صنایع دستی استان در حوزه‌های صادرات، رنگرزی و کارآفرینی تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.