کرمان- مدیر جهاد کشاورزی فهرج گفت: همزمان با دهه فجر، ۱۰ طرح کشاورزی در حوزه های آبیاری و ذخیره آب، گلخانه و سردخانه افتتاح خواهد شد.

۱۰ طرح کشاورزی در فهرج استان کرمان بهره برداری می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین عظیمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران از افتتاح ۱۰ طرح در حوزه کشاورزی شهرستان فهرج در دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: سه طرح آبیاری تحت فشار در فهرج اجرایی می شود که بر اساس آن اراضی مجهز به این نوع آبیاری در این شهرستان به ۶۱هکتار افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این طرح ها، یک استخر ذخیره، طرح لوله گذاری، واحد گلخانه و چهار طرح صنعتی سردخانه، بسته بندی و درجه بندی خرما افتتاح می شود.

مدیر جهاد کشاورزی فهرج با بیان اینکه بخش عظیمی از آب مصرفی بخش کشاورزی، هدر می رود، ادامه داد: به همین نیاز است کشاورزان را به استفاده از سیستم های آبیاری مکانیزه بیش از گذشته تشویق کنیم.

وی با اشاره به اینکه سیستم های آبیاری تحت فشار در کاهش هدررفت آب تأثیر بسزایی دارد، افزود: جلوگیری از اسراف آب به لحاظ اقتصادی به سود کشاورزان است.

عظیمی همچنین از افزایش پنج هزار و ۹۰۰ تن ظرفیت سردخانه های نرماشیر خبر داد و گفت: بهره برداری از این طرح ها به اشتغال شهرستان فهرج کمک قابل توجهی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.