بندر عباس- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: مسکن مهر یکی از پرخطرترین نقاط شهر بندرعباس است و بسیاری از پیمانکاران هیچ‌گونه اطلاعاتی از مسائل ساخت و ساز و ایمنی نداشتند.

پرخطرترین نقاط شهر بندرعباس مسکن مهر است

به گزارش قدس آنلاین، فرجام دانش ظهریکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرساله حدود ۲۵۰۰ حادثه در شهر بندرعباس اتفاق می‌افتد که در ۸ ماهه جاری امسال ۸۳۶ مورد آتش‌سوزی ضایعات، منازل مسکونی، خودرو و اماکن تجاری در این شهر رخ داده است.

وی ادامه داد: رونمایی از خودرو بالابر ۴۴ متری که از کشور ایتالیا به ارزش ۳ میلیارد و ۳ میلیون تومان خریداری شده است که به‌عنوان اولین خودرو در کشور محسوب می‌شود و بسیار تخصصی است بزودی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: دوره بین‌المللی آموزشی برای ۲۵ نفر از آتش‌نشانان بندرعباس جهت آموزش با این خودرو با حضور کارشناسان بین‌المللی فردا در بندرعباس برگزار می‌شود.  

دانش افزود: در بازدید از اماکن پرخطر، ۱۴۴ ساختمان از نظر طبقات زیاد و تعداد ساکنین بررسی شده است و برخی از ساختمان‌ها پایان کار ندارند که از طریق مراجع قضایی این موضوع پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسکن مهر یکی از مناطق پرخطر شهر بندرعباس است و ایمنی در آن رعایت نشده است، اظهار کرد: تخفیفاتی در آن زمان به پیمانکاران داده شد و هیچ بودجه‌ای برای ایمنی آنها در نظر گرفته نشد و بسیاری از پیمانکاران هیچ‌گونه اطلاعاتی از مسائل ساخت و ساز و ایمنی نداشتند.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس، با وجود اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی هنوز مسکن مهر را به شهرداری واگذار نکرده است، با این حال ایستگاه شماره ۱۰ آتش‌نشانی در شهرک پیامبر اعظم(ص) مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان است.

این مسؤول خاطرنشان ساخت: ساختمان‌هایی که پایان کار ندارند به ماده ۱۰۰ شهرداری معرفی شدند و عمده آنها تخلف ساختمانی داشته‌اند و ۱۲ نقطه بسیار حساس و خطرساز را در شهر بندرعباس شناسایی کردیم و منتظر پیگیر قضایی هستیم.

دانش تصریح کرد: استاندارد لازم برای جمعیت ۱۵۰ هزار نفری شهرک پیامبر اعظم(ص) به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی است و مسکن مهر شهر بندرعباس نیازمند ۳ ایستگاه آتش‌نشانی با توجه به استانداردها است.

وی، حداکثر زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه را ۴ دقیقه و ۳ ثانیه عنوان کرد و گفت: ۱۰ درصد از حادثه‌های در سطح شهر بندرعباس عمدی و ۹۰ درصد غیر عمدی است.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس، ۸۷ مورد سانحه خودرویی در ۸ ماهه سال جاری در بندرعباس رخ داده است که ۷۵ مصدوم، ۱۹ کشته و ۸۸۱ نفر نجات یافته‌اند.

دانش در خصوص نظارت بر پروژه‌های ساختمانی گفت: ۴۱۷ مورد پروانه ساختمانی و ۴۰۴ مورد پایان کار در ۸ ماهه سال جاری صادر شده است و شهروندان را الزام به نصب کپسول‌های آتش‌نشانی و جعبه‌های F و خاموش‌کننده‌ها کرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.