تبریز- رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، از تحقق ۶۸درصدی بودجه شهرداری تبریز در ۹ماهه گذشته سال جاری خبر داد.

 ۶۸درصدبودجه شهرداری تبریز تحقق یافت
به گزارش قدس آنلاین به نقل از شهرداری تبریز، علیرضا نوای باغبان، ضمن ارائه گزارشی درباره میزان تحقق بودجه شهرداری تبریز در ۹ ماه گذشته ازسال ۹۵، خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی، میزان تحقق بودجه در مجموع ۶۸ درصد است که به تفکیک ۷۹ درصد تحقق بودجه مناطق و مرکز و ۴۵ درصد سهم تحقق بودجه سازمان ها است که با توجه به این میزان، نسبت به ۹ ماهه سال۹۴،  شاهد افزایش دو درصدی بودجه هستیم و این عملکرد قابل قبولی از لحاظ تحقق بوده است.

وی ادامه داد: این میزان تحقق، در حالی است که کل درآمد محقق، باید ۲۱۰۰ میلیارد تومان می بود و شهرداری توانسته  معادل ۱۴۵۰ میلیارد تومان آن را محقق سازد. همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان از ۱۴۵۰ میلیارد تومان، از طریق فروش اوراق مشارکت قطار شهری کسب شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اظهار داشت:۸۶۰ میلیارد تومان از میزان بودجه محقق شده در ۹ ماه اول سال، معادل ۷۵ درصد نقدی و مابقی ۲۵ درصد غیرنقدی است که سال گذشته این میزان معادل ۴۹ نقدی و ۵۱ درصد غیرنقدی بوده است.

باغبان تصریح کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد شهرداری هم، از محل پروانه های ساختمانی است که تنها ۷۵ درصد پیش بینی ما در این بازه زمانی محقق شده است. از محل ماده صد نیز ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب شده که ۱۳۰ درصد تحقق داشته است. همچنین از ردیف عوارض با ۹۰ درصد تحقق، ۱۲۰ میلیارد درآمد حاصل شده که ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از محل ردیف فروش زمین معادل ۳۰ درصد تحقق بودجه انجام شده است. از محل تغییر کاربری نیز ۵۰ میلیارد تومان در ۹ ماهه درآمد کسب کرده و تراکم فروشی نیز ۲۴۰ درصد رشد پیدا کرده و به ۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه سخنان خود، به تشریح میزان تحقق بودجه در شهرداری های مناطق پرداخت و گفت: میزان تحقق بودجه در شهرداری های مناطق به تفکیک، منطقه یک ۸۰ درصد، منطقه دو ۷۴، منطقه سه ۴۶، منطقه چهار ۵۷، منطقه پنج ۱۱۲ درصد، منطقه شش ۳۶، منطقه هفت ۵۱، منطقه هشت ۴۷، منطقه نه ۶۳ و منطقه ده نیز ۶۳ درصد است.

این عضو شورای شهر، در بخش دیگری از سخنان خود، به هزینه کرد شهرداری در زمینه قطار شهری اشاره و خاطرنشان کرد: در قطارشهری دولت باید۹۰ میلیارد تومان پرداخت می کرد، ولی هیچ پرداختی صورت نگرفته است؛  از طرفی دیگر در قانون برنامه ششم، دولت از سال آینده مسئول پرداخت اعتبار برای اقدامات عمرانی در مترو کلانشهرها نیست، بلکه تنها درخرید واگن ها ایفای نقش خواهدداشت.

باغبان در پایان گفت: تاکنون در ۹ماهه امسال ۶۴ درصد در بخش هزینه های جاری، یعنی معادل ۵۰۰ میلیارد تومان تحقق یافته که علی رغم افزایش حقوق ها، نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. از نظر عملکرد هزینه عمرانی هم، ۴۰۰ میلیارد تومان در پرداختی ها، ۲۹ درصد میزان تحقق در این بخش را داریم که این میزان در ۹ ماه سال گذشته ۴۷۰ میلیارد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.