شیراز- با حضور معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های کشور عملیات ساخت قطعه پایانی آزاد راه شیراز - اصفهان آغاز شد.

عملیات ساخت قطعه پایانی آزاد راه شیراز - اصفهان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های کشور در مراسم ساخت قطعه ۷ آزاد راه شیراز -  اصفهان گفت: در حال حاضر دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه در کشور وجود دارد و هزار و۳۵۰ کیلومتر نیز در حال ساخت است.

خادمی افزود: ۶۰ درصد آزاد راه های موجود کشور در حال ساخت است که  همه طرح ها با پیشرفت های قابل توجهی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار نفر در طرح های آزاد راهی کشور مشغول هستند، افزود: پنج هزار دستگاه انواع ماشین آلات و بیش از سه هزار نفر نیز به  صورت غیر مستقیم در حال کار هستند.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های کشور گفت: آزاد راه شیراز به اصفهان، کنار گذر جنوب تهران، آزاد راه تهران به شمال، آزاد راه منجیل، خرم آباد به اراک و تبریز به ارومیه در حال ساخت است که  آزاد راه شیراز به اصفهان جزء طرح های شاخص آزاد راهی کشور به طور ویژه مد نظر قرار دارد.

استاندار فارس هم گفت: قطعه هفت و پایانی آزاد راه شیراز - اصفهان به طول ۱۳ کیلومتر با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در مدت ۱۲ ماه ساخته می شود .

افشانی افزود: کل مسیر آزاد راه شیراز - اصفهان به طول ۲۳۰ کیلومتر در حال اجراست که برای ساخت این طرح ملی با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.

وی گفت: این طرح هم اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که قرار است در سال ۹۷ به بهره برداری برسد .

با بهره برداری از این آزاد راه ، مسیر شیراز به اصفهان ۱۳۰ کیلومتر کوتاه تر می شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.