ایلام- مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهی سرد و گرم آبی و گونه های بومی از ۲۰۰ مزرعه پرورش ماهی و رودخانه های استان برداشت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

برداشت از مزارع پرورش ماهی ایلام افزایش ۱۰ درصدی داشته است

به گزارش قدس آنلاین، رضا سلیمانی اظهار داشت: این مقدار ماهی شامل ۷۶۲ تن ماهی گرم آبی، دو هزار و ۵۳ تن ماهی سردآبی و چهار هزار و ۷۰۱ تن صید مجاز از سطح رودخانه ها و روان آب های استان بوده است.

وی به سیاست وزارت جهادکشاورزی مبنی بر توسعه پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و افزود: در استان ایلام به دلیل نبود دریای آزاد این طرح با استفاده از ظرفیت آبی سدهای استان انجام گرفته که سدهای دویرج و سیمره برای افزایش تولید و پرورش ماهی در قفس ظرفیت های مناسبی دارند.

 مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون از نه قفس با گستره یک هزار و ۸۰۰ متر مربع و ظرفیت تولید ۳۶۰ تن ماهی در استان استفاده شده است، بیان داشت: در صورت حمایت در پرداخت تسهیلات و صدور مجوز لازم از سوی نهادهای مرتبط ضمن اشتغال زایی برای افراد جویای شغل سرانه تولید ماهی در استان نیز افزایش می یابد.

رضا سلیمانی به اجرای طرح های مختلف و متنوع در زمینه پرورش ماهی در سدهای استان ایلام اشاره کرد و یادآور شد: می توان در این فضاهای آبی، پرورش ماهی در قفس را به بیش از پنج هزار تن رساند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ نفر در زمینه پرورش ماهی در سطح استان مشغول به کار هستند، خاطرنشان ساخت: اجرای مکانیزاسیون و حمایت از مزارع، امکان صادرات ماهی به کشورعراق، ایجاد صنایع جانبی، بسته بندی، سردخانه ای را برای جوانان جویای کار به همراه دارد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهی سرد و گرم آبی و گونه های بومی از ۲۰۰ مزرعه پرورش ماهی و رودخانه های استان برداشت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

رضا سلیمانی با اشاره به اینکه سرانه مصرف ماهی در استان ایلام شش کیلو و ۵۰۰ گرم و سرانه مصرف ماهی در کشور نه کیلوگرم است، تأکید کرد: با فرهنگ سازی، تبلیغات بیشتر و همکاری با رسانه ها به ویژه صدا و سیما می توان سرانه مصرف ماهی را در خانوارهای ایلامی افزایش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.