اراک-جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: خیران خمین امسال بیش از ۲ هزار خشت طلا در راستای بازسازی گنبد مطهر امام حسین (ع) اهدا کردند.

خیران خمین دو هزار خشت طلا به حرم مطهر امام حسین(ع) اهدا کردند

به گزارش قدس آنلاین، خلیل نجفی‌نظام‌آبادی عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از فعالان و خادمان ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین حسینی که در خمین در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه خیران خمین امسال بیش از ۲ هزار خشت طلا در راستای بازسازی گنبد مطهر امام حسین (ع) اهدا کردند و با اشاره به اینکه زیارت اربعین از مصادیق اجابت دعوت خدا و رسول او در احیا انسانیت است اظهار داشت: اربعین حسینی امسال با حضور انبوه جمعیت زائران حسینی تفاوت ویژه‌ای با سال‌های گذشته داشت.

وی افزود: با برنامه‌ریزی نظام‌مند و مستمر در استان توانستیم روند قابل قبولی را پیگیری کنیم استان مرکزی امسال از مناطق فعال‌ و موفق در ساماندهی و پذیرایی از زائران اربعین حسینی معرفی شد و امیدوارم سال آینده هم با هماهنگی بیشتر بتوانیم بهتر از گذشته عمل کنیم.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی تصریح کرد: خادمان و فعالان اربعین حسینی این استان در پایگاه‌های خدماتی و موکب‌های صحن حضرت زهرا(س) روزانه ۳۰ هزار نفر را اسکان و پذیرایی می‌کردند.

نجفی نظام آبادی با اشاره به اینکه خمین در ارائه خدمات به زائران حسینی در اربعین امسال جزو شهرستان‌های پیشرو است گفت: امسال به صورت روزانه در دو پایگاه خدماتی نجف اشرف، ۱۰ هزار زائر پیاده اباعبدالله حسین(ع) در ایام اربعین حسینی توسط خادمان استان مرکزی اسکان و پذیرایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: از میان مردمی که با عشق حسینی در چنین مراسمی حضور یافتند یک گروه ۱۵ نفره به صورت داوطلبانه برای پذیرایی از زائران در اربعین حسینی اعزام شدند.

حیدرخسروی با بیان اینکه حرکت فرهنگی مشارکت‌های مردمی اراک در بازسازی عتبات عالیات خالصانه است افزود: مردم خمین بارها با مشارکت همواره خود در زمینه‌ بازسازی عتبات عالیات فعال بودند.

وی بیان کرد: خیران خمین امسال ۲ هزار و ۱۵۰ خشت طلا را برای بازسازی گنبد مطهرامام حسین (ع) اهدا کردند طرح«شفاعت با گره‌های آسمانی» استان مرکزی در این شهرستان در راستای کمک‌های خالصانه خیران به بازسازی عتبات عالیات در حال اجرا است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خمین تصریح کرد: برای اجرای این طرح ۳۰۰ بافنده قالی اعلام آمادگی کردند که اکنون ۷۰ نفر آنان در ۲ کارگاه تولیدی این شهرستان مشغول بافت قالی هستند که از محل فروش این قالی‌ها در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات هزینه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.