اراک- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: خوشبختانه در این استان واحدهای تعطیل صنعتی انگشت شمار است و بیشترین آسیب متوجه واحدهایی است که در مناطق کمتر توسعه یافته قرار دارند.

واحدهای تعطیل در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی اندک است

به گزارش قدس آنلاین مصطفی آمره عصر  یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۲۰ شرکت که مستعد دانش‌بنیان شدن در استان مرکزی شناسایی شده که حمایت از آنها در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه فن بازار یکی از اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی است افزود:در این زمینه ۲۰ واحد با تعداد ۳۳۷ نفر، ۴۹ شرکت عضو و ۲۵۰ نوع محصولات فناورانه شناسایی و معرفی شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۴۶ مورد مناقصه عمومی با مبلغ ۴۸۹ میلیارد ریال در حوزه سخت‌افزاری منعقد شد که ۵۷ مورد استعلام بوده و از ابتدای سال تاکنون نیز ۱۶ میلیارد ریال قرارداد با مبلغ ۱۰۵ میلیارد ریال منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: ایجاد و تشکیل تصفیه‌خانه فاضلاب از اولویت‌های شرکت بوده که امسال ۸ واحد استحصال مجدد پساب فاضلاب در شهرک‌های صنعتی را طراحی کردیم که در صورت تأمین اعتبار انجام خواهد شد، نکته مهم آن است که این مسئله با توجه به مشکل کم آبی استان برای این بخش در اولویت قرار دارد.

وی بیان کرد: حوزه نرم‌افزاری هم‌اکنون دارای اهمیت بیشتری نسبت به حوزه سخت افزاری است، زیرا در شهرک‌های صنعتی واحدهایی ساخته و احداث شده که با مشکل مواجه است، اما خوشبختانه در استان مرکزی واحدهای تعطیل در شهرک‌های صنعتی بسیار کم است، البته این نکته که واحدهای صنعتی که در مناطق خوبی قرار دارند از شرایط بهتری برخوردارند و بیشترین آسیب متوجه واحدهایی است که در مناطق کمتر توسعه یافته قرار دارند باید مورد توجه قرار گیرد، به طور معمول این واحدها بسیار زودتر از گردونه رقابت خارج خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.