گرگان- استاندار گلستان با بیان اینکه استانی که با یک عمر ۲۰ تا ۳۰ ساله، بیش از ۱۱۰ سیل را تجربه می‎کند افزود: وضعیت خلیج گرگان، کمبودهایی که در آب رودخانه‎ها اتفاق می‎افتد و آفات در جنگل از موضوعات دیگری است که باید به آن توجه شود.

گلستان ۱۱۰ سیل را تجربه کرد/فرهنگ بیمه کشاورزی نیاز به ترویج دارد

به گزارش قدس آنلاین، حسن صادقلو شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد بحران استان گلستان اظهار داشت:گلستان استانی حادثه‌خیز است و باید بیمه بخش کشاورزی بین کشاورزان استان ترویج شود.

وی ادامه داد: شرایط تغییرات را باید در استان گلستان جدی بگیریم چرا که تغییر حادث شده و مدیریت تغییرات را براساس آن باید جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه نمی‎توانیم همه ابعاد خسارت سیل را متوجه شویم، گفت: بسیاری از خسارات محاسبه نمی‎شود و در آینده نیز قابل جبران نیست.

استاندار گلستان افزود: سیلی که در استان گلستان اتفاق می‎افتد، بسیاری از درختان وارد آب رودخانه‎ها می‎شود و همه این درختان از بین می‎روند و نابود می‎شوند.

صادقلو با بیان اینکه باید بیمه بخش کشاورزی را با جدیت دنبال کنیم، افزود: بیمه کشاورزی در استان گلستان نیاز به فرهنگ سازی دارد و فرهنگ بیمه‎گری در بخش کشاورزی در استان ضعیف است.

استاندار گلستان با بیان اینکه بنگاه‎های بیمه‎ای ما فرهنگ بیمه‎کردن کشاورزی را ندارند و بنا به علت‌هایی نیز به این سمت نمی‎آیند، گفت: بحث بیمه کشاورزان را باید وزارت پیگیری کند که تکلیفی برای شرکت‎های بیمه‎گر شود و نکته دوم آن فرهنگ‌سازی بیمه شدن است.

صادقلو با بیان اینکه تغییر نوسان‎ هوا در استان گلستان جدی است، گفت: ما در استان گلستان دمای ۴۶ تا ۵۵ درجه را داشتیم و از سویی سرمای شدید را هم شاهد هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.