مشهد-رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اجازه افزایش قیمت گو شت را نمی‌دهیم.

اجازه افزایش قیمت گو شت را نمی‌دهیم

مجتبی مزروعی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، افزود: قیمت واقعی گوشت لاشه بین ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است که برای مدیریت فروش گوشت، در حال فعال کردن مراکز عرضه مستقیم گوشت در شهر مشهد و شهرستانها هستیم  و هم زمان عرضه دام زنده را نیزبرای ثبات قیمت بیشتر خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: برای کنترل قیمت گوشت، گوشت گرم به صورت بسته بندی و با آرم تنظیم بازار در مراکز عرضه گوشت، توزیع خواهد شد و مردم از لحاظ کیفیت و سلامت گوشت مطمئن باشند. و اگر شهرستانی قیمت گوشت بالایی دارد می‌تواند درخواست ایجاد مراکز عرضه گوشت را داشته باشد. تا ما این مراکز را در شهرستانها نیز فعال کنیم.

مزروعی در خصوص حمایت از کشاورزان در برابر بلایای طبیعی هم گفت: در حال بررسی و جمع بندی خسارتها به کشاورزان و تولید کنندگان هستیم تا بتوانیم با برآورد میزان خسارت، آن را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: با صندوق بیمه تفاهم  شده است که در سال آینده حداقل، سطح بیمه کشاورزان و تولیدکنندگان را دو برابر افزایش دهیم و طی یک زمانبندی  ۵ ساله، تمام سطح زیر کشت و واحدهای تولیدی استان را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

مزروعی در خصوص جایگاه کشاورزی قوچان در استان نیز گفت: ضرایب توسعه یافتگی در بخش کشاورزی قوچان قابل قبول  نیست و بایدشاهد تلاش بیشتر مردم، سرمایه‌گذاران و بویژه مسؤولان و نگاه سیستم‌های مالی به بخش کشاورزی باشیم تا بتوانیم کشاورزی خود را از حالت سنتی به یک کشاورزی مدرن تبدیل کنیم.

وی یادآور شد: امسال شهرستان قوچان با ۵ نمونه کشاورزی، در استان رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.