مشهد- دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در صورت داشتن امکانات لازم ، تا چند سال آینده قابلیت رقابت با بهترین محققان جهانی را پیدا خواهند کرد.

راه اندازی «بانک مغزانسان» در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

پروفسور گرجی، رئیس دپارتمان علوم اعصاب دانشکده پزشکی مشهد در حاشیه برگزاری نخستین کارگاه بازاریابی عصبی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین بیان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد قطب علوم اعصاب در کشور است، با راه اندازی رشته جدید «نورو مارکتینگ» در این دانشگاه که ترکیبی از علوم اعصاب ، اقتصاد رفتاری و حوزه روان شناسی است  نتایج بسیار خوبی برای کشور به دست خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد این رشته تا کنون تعدادی آزمایشگاه راه اندازی و تحقیقات بر روی سلول‌های بنیادی و انسانی آغاز شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر به کمک بخش‌های نورو سرجری (جراحی اعصاب) دانشگاه در حال مطالعه برروی مغز بیماران مبتلا به سرطان‌های مغزی هستیم، به طوری که تعدادی از آزمایش‌های حیوانی خود را نیز آغاز کرده‌ایم و امیدواریم با احداث «بانک مغزانسان» بتوانیم آزمایشگاه کشت سلول‌های عصبی انسانی را نیز تا پایان سال به اتمام برسانیم. 

پروفسور گرجی درباره رشته «نورو مارکتینگ» یا بازاریابی عصبی گفت: نورومارکتینگ، یکی از رشته‌های جدید علوم اعصاب در کشورهای پیشرفته جهان است که با استفاده از روش‌های ثبت امواج مغزی و سیگنال‌های مختلفی که اعصاب در بدن دارند، به ارتقای درآمد سرانه ملی ، فروش اجناس داخلی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک می‌کند و بسیاری از کمپانی‌های بزرگ بین المللی در کشورهای پیشرفته با کمک این علم وضعیت اقتصادی جامعه خود را بهبود بخشیده اند.                                          
وی اضافه کرد: نورو مارکتینگ در حقیقت به ما کمک می‌کند تا بدانیم چگونه برای فروش محصولات کشور خود بر روی مغز مخاطب و جامعه مورد نظر اثر گذاشته و محصول خود را به فروش برسانیم. از این رو برای اولین بار در ایران «تورو مارکتینگ» را به عنوان رشته دانشگاهی در بخش دپارتمان علوم اعصاب مشهد راه اندازی خواهیم کرد.
این محقق و دانشمند علوم اعصاب هدف از برگزاری کارگاه بازاریابی عصبی را آشنایی دانشجویان با این رشته عنوان کرد و یادآور شد: اولین قدم برای راه اندازی این رشته در دانشگاه، آشنایی دانشجویان و مسؤولان با مزایای نورو مارکتینگ است که امیدواریم با کمک مسؤولان آموزشی دانشگاه برای ایجاد این رشته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بتوانیم به عنوان یکی از زیر شاخه‌های علوم اعصاب از آن در توسعه اقتصادی کشور نیز استفاده کنیم.                                           
گفتنی است، پروفسور علی گرجی محقق و دانشمند مشهدی سال‌هاست که  در دانشگاه‌های آلمان به کار تحقیق، پژوهش و تدریس مشغول است و امروز نیز با پذیرفتن مسؤولیت دپارتمان علوم اعصاب دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی به ارتقای علمی دانشجویان کشورمان در سطح جهانی کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.