اصفهان- معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان اعلام کرد: طبق بررسی های به عمل آمده در اصفهان ۳ درصد کودکانی که در مقطع پیش دبستانی هستند، از مشکلات کم بینایی رنج می برند.

۳ درصد کودکان مقطع پیش دبستانی اصفهان از مشکلات کم بینایی رنج می برند

مجتبی ناجی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: همه ساله کودکان بین ۳ تا ۶ سال اعم از آنهایی که مهد کودک می روند یا نمی روند، می توانند با مراجعه به پایگاه های سنجش بینایی که در سراسر استان تحت نظارت سازمان بهزیستی فعالیت می کنند، معاینه شوند.

وی تصریح کرد: پس از انجام معاینات پزشکی، چنانچه کودکانی نیاز به خدمات تکمیلی نظیر عینک یا عمل جراحی چشم داشته باشند، با معاینه رایگان بینایی سنجی وکمک دولت، عیوب چشم آنها رفع می شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: سال گذشته از ۱۷۰ هزار کودکی که در این استان مورد معاینه چشم قرار گرفتنند، حدود ۹ هزار کودک نیاز به مداخلات بینایی سنجی و چشم پزشکی داشتند.

وی با بیان اینکه طبق بررسی های به عمل آمده در اصفهان ۳ درصد کودکانی که در مقطع پیش دبستانی هستند، از مشکلات کم بینایی رنج می برند، تاکیدکرد: بهزیستی استان اصفهان در سال گذشته با انجام معاینات چشم پزشکی توانست از نیمه بیناشدن حدود ۷۳۷ نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال جلوگیری کند.

ناجی گفت: اگر این کودکان به موقع مورد معاینه قرار نمی گرفتند، در سنوات بعدی امکان مداخله مؤثر و اثر بخش کمتر می شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.