اهواز_متخلفی که در یک منزل مسکونی اقدام به کشتار دام بیمار کرده بود به یکسال حبس محکوم شد.

 کشتار غیر مجاز در منزل منجر به یک سال حبس شد

 به گزارش قدس آنلاین رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت:متخلفی که در یک منزل مسکونی اقدام به کشتار دام بیمار کرده بود به یکسال حبس محکوم شد.

محسن ورجاوند افزود: با کسب اطلاع مبنی بر کشتار غیر مجاز یک راس گاو در یک منزل مسکونی و نظارت نامحسوس بازرسان بهداشتی با حکم دادستانی و با حضور نیروی انتظامی لاشه یک گاو مبتلا به یرقان کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه دام به علت بیماری و غیرقابل مصرف بودن بطور کامل معدوم شد افزود:فرد متخلف نیز با معرفی به دادستانی در دادگاه به تحمل یک سال حبس محکوم گردید.

وی افزود:کشتارهایی که به صورت پنهان از نظارت بهداشتی دامپزشکی صورت می گیرد بطور یقین از دامهای بیمار بوده و مصرف این لاشه ها باعث انتقال بیماری های مشترک خطرناک به مصرف کنندگان می گردد.

رئیس دامپزشکی دزفول همچنین از واکسیناسیون کارکنان کشتارگاه های طیور شهرستان دزفول خبر داد و گفت:جهت پیشگیری از بروز بیماری آنفلوآنزا در کارکنان کشتارگاه طیور با هماهنگی صورت گرفته با معاونت پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول کلیه کارکنان شامل مسئولان بهداشتی و دستیاران ناظران ذبح شرعی، رانندگان حمل طیور، کارکنان اداری و کارگران این دو کشتارگاه به تعداد ۱۳۰ نفر به صورت رایگان واکسینه شدند.

وی افزود:افرادی که در اماکن تولید، تهیه، نگهداری و توزیع مواد غذایی با منشاء دامی فعالیت دارند در معرض بیماری های مشترک بین انسان و دام قرار داشته و در این خصوص باید علاوه بر رعایت مقررات بهداشتی نسبت به اخذکارت تندرستی اقدام نمایند.

ورجاوند همچنین از برگزاری دوره آموزشی آنفلوآنزای فوق حاد برای مرغداران شهرستان دزفول خبر داد و گفت:به منظور ارتقای سطح آگاهی مرغداران در جهت مقابله با این بیماری که شدت واگیری بالای دارد این دوره آموزشی برای ۸۰ نفر از مرغداران شهرهای دزفول، شوش و اندیمشک برگزار و آموزش های لازم در این خصوص به مرغداران ارائه شد.

وی افزود :کارشناسان اداره دامپزشکی دزفول بدقت مرغداری های سطح شهرستان را رصد می کنند و تاکنون موردی از بیماری آنفلوآنزا مشاهده نشده است.

اواسط دی ماه نیز یک کشتار کننده غیرمجاز دام در دزفول به ۷ ماه حبس محکوم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.