قزوین - معاون اقتصادی استانداردر نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت دراستان قزوین گفت:اعداد و آمارهای اقتصادی استان در سال جاری حاکی از کاهش نرخ بیکاری و تورم، افزایش اشتغال زایی و رونق تولید است.

 آمارهای اقتصادی قزوین در سال جاری حاکی از کاهش نرخ بیکاری است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، منوچهر حبیبی افزود:طراحی و ایجاد بازارچه های بین راهی برای فروش محصولات تولیدی استان را ضروری خواند و گفت: آزادراه ها و جاده های قزوین جزو مسیرهای مهم و پرتردد کشور به شمار می روند بنابراین باید از این ظرفیت برای بازاریابی و فروش محصولات تولیدی استان استفاده کنیم.

وی اضافه کرد:بسیاری از استان ها در زمینه ایجاد بازارچه های بین راهی کار کرده اند اما قزوین با وجود ظرفیت بالا و قابل توجه در این بخش از قافله عقب است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار قزوین افزود: باید با هماهنگی دستگاه های مسئول و با تخصیص اراضی متعلق به منابع ملی به منظور کاهش هزینه های ساخت و راه اندازی، در مکان های مناسب مسیرهای ارتباطی قزوین شاهد راه اندازی بازارچه برای نمایش و عرضه کالاهای مختلف تولیدی بومی باشیم.

حبیبی اضافه کرد:ایجاد چنین بازارچه هایی می تواند در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی باشد و بخش مهمی از مشکل فروش و بازاریابی برخی محصولات بومی و تولیدی استان را مرتفع کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار قزوین در ادامه با اشاره به راه اندازی خوشه صنعتی کفش دانسفهان به منظور ساماندهی و کمک به کارگاه های تولید این محصول در این منطقه از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان، گفت: اجرای خوشه صنعتی و کمک به کارگاه های فعال تولید کفش در این شهر با اعطای تسهیلات ارزان قیمت بانکی که در دستور کار دارد می تواند در رونق اقتصادی این منطقه و افزایش اشتغال زایی در آن موثر باشد.

این مسئول در ادامه اجرای طرح جامع گردشگری استان قزوین را نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف دانست و اظهار داشت: اجرای پروژه های مربوط به این طرح باید با توجه به سند آمایش استان صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.