تعداد ۲۶۰ هزار و ۸۳ داوطلب برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ ثبت‌نام کردند، در حالیکه این تعداد در سال ۹۵ بیش از ۱۵۸ هزار نفر بوده است.

تشریح جزئیات آماری ثبت‌نام دکتری سال ۹۶/ مقایسه تعداد ثبت‌نام کنندگان با سال‌های قبل

به گزارش «قدس آنلاین»،  تعداد ۲۶۰ هزار و ۸۳ داوطلب برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ ثبت‌نام کردند که  از این تعداد ۱۱۰ هزار و ۱۶۳ نفر زن و ۱۴۹ هزار و ۹۲۰ نفر مرد هستند یعنی ۴۲.۳۶ درصد داوطلبان زن و ۵۷.۶۴ درصد مرد هستند.  

 از تعداد ۲۶۰ هزار و ۸۳ داوطلب تعداد ۱۴۹ هزار و ۲۲۱ داوطلب در گروه علوم انسانی، تعداد ۲۴ هزار و ۹۹۴ داوطلب در گروه علوم پایه، تعداد ۴۸ هزار و ۷۵۹ داوطلب در گروه فنی و مهندسی، تعداد ۱۴ هزار و ۹۲۸ داوطلب در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، تعداد ۱۳ هزار و ۸۷۲ داوطلب در گروه هنر، تعداد ۲ هزار و ۲۳۱ داوطلب در گروه دامپزشکی و تعداد ۶ هزار و ۷۸ داوطلب در گروه زبان ثبت‌نام کردند.  

آمار ثبت نام دکتری سال ۹۴ به این صورت بوده است که ۲۰۱ هزار و ۳۳۵ نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 

 ۹۰ هزار و ۸۹۹ نفر در گروه علوم انسانی،  ۴۰ هزار و ۱۸۵ نفر در گروه فنی و مهندسی،  ۲۸ هزار و ۷۷۰ نفر در گروه علوم پایه،  ۱۷ هزار و ۲۷۳ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی،  ۱۳ هزار و ۴۹۱ نفر در گروه زبان،  ۸ هزار و ۷۱۰ نفر

در گروه زبان، ۲ هزار و ۷ نفر در گروه دامپزشکی بودند.

همچنین تعداد ۱۵۸ هزار و ۹۴ نفر در سال ۹۵ ثبت‌نام کردند که ۸۰ هزار و ۵۱۵ نفر در گروه علوم انسانی،  ۳۱ هزار و ۸۰۱ نفر در گروه فنی و مهندسی،  ۲۰ هزار و ۶۱۲ نفر در گروه علوم پایه،  ۱۱ هزار و ۸۵۴ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی،  ۷ هزار و ۴۹۷ نفر در گروه هنر،  ۴ هزار و ۳۹۸ نفر در گروه زبان و ۱ هزار و ۴۱۷ نفر در گروه دامپزشکی بودند.

البته در سال‌های گذشته ثبت‌نام داوطلبان دانشگاه آزاد به صورت مستقل انجام می‌شد.

زمون دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۹۶ در ۷ گروه آموزشی و برای ۲۴۴ کدرشته امتحانی در روز جمعه ۶ اسفند ماه امسال در یک نوبت برگزار می‌شود، کارت شرکت در آزمون دکتری و برگ راهنما در روز سه‌شنبه سوم اسفندماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان تا پنجم اسفند ماه برای دریافت پرینت کارت مهلت دارند.  

پس از برگزاری آزمون کارنامه داوطلبان در هفته آخر فروردین ماه سال ۹۶ در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در نیمه اول اردیبهشت ماه می‌توانند انتخاب رشته کنند.  

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.