وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای خلیج فارس گفت ریاض برای برقراری روابط با ایران به میانجیگری هیچ کشوری نیاز ندارد.

ثامر سبهان: به میانجی‌گری هیچ طرفی برای برقراری روابط با تهران نیاز نداریم/ ایرانی‌ها خود می‌دانند باید چه کنند

به گزارش "قدس آنلاین"؛ ثامر سبهان، وزیر مشاور در امور کشورهای خلیج فارس در دولت عربستان، گفت: ریاض به میانجیگری هیچ کشوری با ایران نیازی ندارد و ایرانی‌ها اگر خواهان بهبود روابط باشند، خود می‌دانند که باید چه کار کنند.

الحیات در گزارشی نوشت: ثامر سبهان وزیر مشاور در امور کشورهای خلیج (فارس) در عربستان تاکید کرد «عربستان به میانجیگری کسی میان این کشور و ایران نیازی ندارد». وی در عین حال از خبرها درباره تلاشها برای میانجیگری در این زمینه اظهار بی‌اطلاعی کرد.
وی در مصاحبه با روزنامه الحیات گفت: «چیزی درباره میانجی‌گری میان ریاض و تهران به دست ما نرسیده است و عربستان نیازی به وجود میانجی‌گری با ایران ندارد». 
ثامر سبهان بدون اشاره به اقدامات خصمانه رژیم آل سعود علیه ایران، افزود: «ایرانی‌ها اگر خواهان بهبود روابط با عربستان باشند، خود می‌دانند که باید چه کار کنند».     
به نوشته الحیات، دو روز پیش خبرگزاری رویترز در خبری نوشت: ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق، در تلاشی پیگیر برای حل و کاهش اختلافات میان ریاض و تهران، اقدام به انتقال پیامهایی میان ایران و عربستان کرده است».
الحیات افزود: تلویزیون ایران به نقل از ابراهیم الجعفری نوشت: «تلاشها برای میانجیگری دو طرف از سال گذشته ادامه دارد و وی طی ماههای گذشته حامل پیامهای شفاهی میان مسئولان دو کشور بوده است و برای نزدیک کردن مواضع دو کشور تلاش خواهد کرد».
الحیات شنبه گذشته، پیام خالد الجار الله، معاون وزیر خارجه کویت، را در این زمینه منتشر کرد. وی گفته بود: کشورش به نمایندگی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس)، به طرف ایرانی پیامی در زمینه گفتگو با این کشور، ارسال خواهد کرد. وی تاکید کرد: «تماسها برای تعیین زمان مناسب، به منظور تحویل این پیام به ایران ادامه دارد».
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.