عضو شورای استانداری نینوا گفت: یگان‌های نظامی عراق به اعلام آزادی کامل شرق دجله در شهر موصل بسیار نزدیک شده و بدین ترتیب داعش مرکز ثقل خود در موصل به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پایگاه در عراق را از دست داد.

اعلام آزادی کامل شرق موصل تا ساعاتی دیگر/ بسیج مردمی آماده حمله به تلعفر

به گزارش "قدس آنلاین"؛ یگان های نظامی عراق در نینوا در شمال عراق پس از تسلط بر چندین ساختمان دولتی در مرکز شهر موصل از جمله ساختمان شورای استانداری و دانشگاه موصل به آزادی تمامی مناطق شرق دجله شهر موصل نزدیک می شوند.

«الدار زیباری»، عضو شورای استانداری نینوا در گفت وگو با خبرنگار  در بغداد اظهار داشت: با سیطره کامل نیروهای امنیتی بر بخش جنوبی از محور شرق موصل همه مناطق محور شرقی موصل به جز مساحت بسیار محدودی کاملا از چنگ تروریست های داعش آزاد شده است.

وی تاکید کرد: یگان های نظامی عراق طی ساعات آتی منتظر تصمیم فرماندهان عالی امنیتی عملیات موصل هستند تا آزادی کامل محور شرقی را اعلام کنند.

زیباری با بیان اینکه نفس تروریست های داعش پس از شکست در محورهای شمالی، شرقی و جنوبی موصل به شماره افتاده گفت: ضربه محکم بعدی به پیکره بقایای تروریست ها از محور غربی موصل خواهد بود که نیروهای بسیج مردمی همین امروز و فردا برای بازپس گیری تلعفر آماده می شوند.

عضو شورای استانداری نینوا گفت: تفاوت عملیات آزادی کرانه چپ موصل با کرانه راست آن به دلیل تراکم جمعیتی بالای کرانه چپ موصل و نبود فاصله بین محله های آن است اما این امر به نفع نیروهای عراقی است چون شمار زیاد غیرنظامیان و مخالفت آنها با حضور داعش در موصل ضربه ای به تروریست های داعش برای بیرون راندن آنها از داخل محله های جنوبی خواهد بود.
یگان های نظامی عراق در سیزدهم ژانویه موفق شدند شماری از ساختمان های دولتی در موصل از جمله شورای استانداری و موصل را آزاد کند و به دنبال آن در چهاردهم ژانویه آزادی کامل دانشگاه موصل و بازپس گیری کامل بخش جنوبی از محور شرقی موصل را اعلام کرد.

دانشگاه موصل هنگام تصرف شهر موصل در سال 2014، به دست گروه تروریستی داعش افتاد.
هم اکنون ارتش عراق توانسته است تقریبا تمامی مناطق شرق دجله شهر موصل را از تروریست‌ها بازپس بگیرد. 

کرانه چپ شهر موصل 56 محله را دربرمی‌گیرد و از حیث مساحت دو برابر کرانه راست موصل بوده و خارج کردن آن از سیطره داعش و در دست گرفتن کنترل این بخش از موصل توسط نیروهای عراقی به این معناست که داعش مرکز ثقل خود را در موصل، بزرگ‌ترین و مهمترین پایگاهش در عراق از دست می‌دهد.

همچنین آزادسازی این بخش از شهر موصل، آزادسازی کرانه راست این شهر را به دلیل کوچک بودن مساحت آن و قطع راه‌های امداد و کمک‌رسانی داعش که از طریق رودخانه دجله و از کرانه چپ به دست داعش می‌رسید، به اضافه قطع ارتباط این گروه با دنیای خارج از جمله سوریه نه تنها نتیجه عملیات را به سود نیروهای عراقی رقم خواهد زد بلکه موجب تسریع تحقق این پیروزی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.