طرقبه- با حضور معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان و مسئولان شهرستان طرقبه شاندیز از کتابخانه دیدار در رستورانی در شاندیز بهره برداری گردید.

نخستین کتابخانه مستقر د رستوران افتتاح شد/پذیرایی کتاب با طعم کباب

به گزارش قدس آنلاین، نام طرقبه شاندیز با رستوران ها و غذاهای کبابی عجین شده است و در هر جای ایران به محض شنیدن نام شهرستان به یاد شیشلیک شاندیز و سایر غذاهای کبابی شهرستان می افتند. اما در اقدامی ابتکاری و در راستای فرهنگ کتابخوانی و جذب گردشگر فرهنگی و خروج از گردشگری تک بعدی برای نخستین بار در استان کتابخانه ای جمع و جور در رستوران دیدار شاندیز افتتاح شد تا در زمانیکه منتظر طبخ شیشلیک و به سیخ کشیدن جوجه و آماده شدن لقمه نگینی هستید یا پس از صرف غذا سری به کتابخانه بزنید و از کتاب های متنوع آن بهره بگیرید.

البته با کسب اجازه از گوشی های هوشمندتان! در ضمن اگر بعد از منوی غذا منوی کتاب هم به شما تقدیم شد، تعجب نکنید.
هدف از این جشنواره خروج از گردشگری تک بعدی، جذب گردشگر فرهنگی،  افزایش زمان ماندگاری گردشگران در طرقبه شاندیز و تعریف پیوست فرهنگی برای  رستوران ها است که تاثیر مثبتی در جهت افزایش کتابخوانی در مشتریان خواهد داشت.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طرقبه شاندیز این طرح ابتدا در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح  و طی چندین جلسه با ائمه جمعه، فرماندار و اتحادیه رستورانداران طرقبه شاندیز مورد تصویب قرار گرفته است و طرح های دیگری مثل نذر فرهنگی و " یک کباب ، یک کتاب" در امتداد این طرح نیز اجرایی می شود.

در نشست خبری که بدین منظور با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات و خبرنگار روزنامه قدس در رستوران دیدار شاندیز برگزار شد، معاون فرهنگی اداره ارشاد خراسان رضوی ضمن انتقاد از مطالعه کتاب بعنوان اقدامی جانبی برای گذران وقت و پر کردن اوقات فراغت افزود: مطالعه کتاب امر تزیینی نیست و برای وقت بیکاری تعریف نشده است و باید کتابخوانی در بطن زندگی مردم باشد. امینی هر اقدامی در جهت خروج از مهجوریت کتاب را ارزشمند دانست و افزود: طرح ابتکاری "دیدار با یار مهربان" یکی از همین طرح هایی است که کتاب را از قفسه ها به متن جامعه می آورد. 
در این جلسه همچنین فرماندار طرقبه شاندیز ضمن اشاره به سند توسعه شهرستان، این ابتکار و نوآوری در عرصه رستورانداری را اقدامی ارزشمند در جهت خروج از گردشگری تک بعدی دانست و اظهار امیدواری کرد که این حرکت فرهنگی سرآغازی برای تسری آن به کل رستوران های طرقبه شاندیز و کشور باشد.
در این نشست همچنین به برنامه " روستای دوستدار کتاب" اشاره گردید که قرار است در روستاهای طرقبه شاندیز اجرا گردد.
در پایان این جلسه مسئولان شهرستان به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
امیدواریم چنین طرح هایی زمینه آشتی مردم با کتاب را فراهم آورد و درمانی برای کتابنخوانی باشد و در طرقبه شاندیز هم گردشگران در کنار تغذیه جسم و بهره مندی از جاذبه های گردشگری، از غذای روح خود غافل نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.