رشت- استاندار گیلان گفت: دانشگاه‌ها به مسائل پژوهشی در بخش کاهش آسیب های اجتماعی بیشتر تأکید کنند و با اختصاص رساله‌های دانشجویی به این موضوع دلایل آسیب‌های اجتماعی را شناسایی کنند.

دانشگاهها  در بحث کاهش آسیب های اجتماعی  بیشتر پژوهش کنند

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی نجفی صبح دوشنبه  در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به آغاز به کار مرکز نگهداری و ساماندهی معتادین متجاهر در رشت اظهار کرد: احداث این مرکز آغاز خوبی بوده و نباید تنها به آن اکتفا کرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی معتادان متجاهر با راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ در رشت آغاز شده است، افزود: هدف از ایجاد این مرکز نگهداری، درمان، بازپروری و حرفه‌آموزی است.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه شهرداری‌ها باید خود را موظف بدانند که در ساماندهی و جمع‌آوری معتادان متجاهر تلاش کنند، تصریح کرد: تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کار بزرگی بوده و آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد سارقان و ۵۰ درصد از طلاق‌ها ریشه در اعتیاد و مواد مخدر دارد.

وی گیلان در بخش طلاق را جزو استان‌های با آمار بالا در کشور دانست و گفت: همه باید برای کاهش این آسیب تلاش کنیم و هر گامی که دستگاه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر بر می‌دارند، بخشی از مسؤولیت آنها در این حوزه کاسته می‌شود.

وی بر لزوم در اختیار قرار دادن امکانات لازم از سوی دستگاه‌ها به ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و افزود : هر قدمی که دستگاه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر بر می‌دارند، بخشی از مسئولیت آنان در این حوزه کاسته می‌شود.

نجفی نقش آموزش را در کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید از فرصت حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای تقویت آنها تلاش کنیم ضمن اینکه دانشگاه‌ها به مسائل پژوهشی در این بخش بیشتر تأکید کنند و با اختصاص رساله‌های دانشجویی به موضوع اعتیاد، دلایل آسیب‌های اجتماعی شناسایی شود.

استاندار گیلان با قدردانی از تلاش‌های خوب سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه اظهار داشت : باید با بهره‌گیری از فرصت حضور این عزیزان در جهت تقویت آنان تلاش کنیم.

دکتر نجفی به لزوم همراهی بیشتر با بخش قضایی و نیروی انتظامی تأکید کرد و افزود : آموزش نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفاء می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.