نایب رییس فدراسیون پینگ‌پنگ بانوان از برنامه‌های فدراسیون برای ملی‌پوشان گفت‌.

نایب رییس پینگ‌پنگ بانوان: برای بقا در دسته دوم جهان، کار سختی داریم

به گزارش قدس آنلاین، لیو سای، مربی زن چینی پنج‌شنبه 4 آذر ماه وارد ایران شد و حدود دو هفته در تمرینات تیم‌های ملی دختران در آکادمی تنیس روی میز حضور داشت. قرار است تصمیم نهایی جهت استمرار فعالیت لیو سای در مقاطع زمانی مختلف و در راستای کمک به ارتقای فنی پینگ‌پنگ‌بازان کشور گرفته شود.

فاطمه کیوانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حضور مربی چینی برای هدایت تیم‌ ‌ملی پینگ‌پنگ بانوان، بیان‌ کرد: به احتمال بسیار حضور مربی چینی در ایران ادامه داشته باشد. لیو سای یک‌سری پیشنهادات را ارائه کرده است، فدراسیون نیز نظر مثبتی دارد و احتمالا او در اردوی تیم‌ ‌ملی حضور خواهد داشت.

او در ادامه افزود: اردوی تیم‌ ‌ملی پینگ‌پنگ بانوان بعد از انتخابی رقابت‌های تیم‌ ‌ملی آغاز خواهد شد و به صورت مداوم تا خردادماه زمان اعزام به رقابت‌های جهانی آلمان ادامه‌ پیدا خواهد کرد.

کیوانی درباره حریفان تمرینی و دیدارهای تدارکاتی برای ملی‌پوشان گفت: مربی چینی خود به عنوان یک حریف تمرینی خواهد بود. درخواست حضور دو بازیکن چینی و مجارستانی را نیز داده‌ایم که اگر حضور داشته باشند بسیار خوب است. درباره دیدارهای تدارکاتی نیز تا این لحظه رایزنی صورت نگرفته و اگر اردوها برگزار شود و بودجه یاری دهد، حتما دیدار تدارکاتی در برنامه خواهیم داشت.

دومین دوره رقابت‌های تور پینگ‌پنگ بانوان در اصفهان برگزار شد و شهسواری هم‌چون نخستین دوره تور قهرمان رقابت‌ها شد. کیوانی در این‌باره بیان‌ کرد: سطح رقابت‌های تور بسیار خوب بود، اما شهسواری یک سر و گردن از تمام بازیکنان بالاتر است و با اختلاف امتیاز بسیار بالا پیروز رقابت‌ها شد. از این نظر که شهسواری بازیکن بسیار قدری است و حریفی ندارد، خوشحال هستیم اما از ایجاد فاصله بسیار زیاد با سایر بازیکنان  ناراحت هستیم.

کیوانی در پاسخ به این سوال که برنامه فدراسیون برای شهسواری به عنوان یک بازیکن المپیکی ایران چگونه است تا او از سطح آمادگی خود نزول نکند؟ بیان‌ کرد: فدراسیون برای شهسواری راهکارهای متفاوتی را در نظر دارد. حضور همین مربی چینی در ایران بسیار خوب است و اگر او در اردوها حضور داشته باشد به عنوان یک یار تمرینی خوب برای شهسواری محسوب می‌شود.

او در ادامه افزود: راه پیشرفت نه تنها برای شهسواری،‌ بلکه برای تمامی بازیکنان در نظر گرفته شده است و اگر بودجه یاری دهد اردوهای متفاوت و بازی‌های تدارکاتی برگزار خواهیم کرد، چرا که برای بقا در دسته دوم جهانی کار بسیار سنگینی را در پیش داریم.

کیوانی با اشاره به حضور ملی‌پوشان در رقابت‌های اوپن فنلاند، خاطرنشان کرد: در رقابت‌های فنلاند اغلب نفرات شرکت کننده از بازیکنان دسته دوم بودند و طبق ارزیابی که انجام داده‌ایم متوجه شدیم که کار بسیار سختی را برای بقا در دسته دوم در پیش خواهیم داشت، چرا که باید با شکست این بازیکنان پر قدرت در دسته دوم باقی بمانیم و ما با توجه به این شرایط، در حال‌ ارزیابی هستیم و برنامه‌ها را مشخص می‌کنیم.  هدف برپایی اردوها و بازی‌های تدارکاتی و هم‌چنین یارهای تمرینی است.  

به گزارش ایسنا، تیم ملی پینگ‌پنگ بانوان اسفندماه سال گذشته با کسب عنوان نخست در رقابت‌های دسته سه جهانی به دسته دو صعود کردند.

بعد از اعلام رنکینگ جهانی پینگ‌پنگ نام شهسواری از رنکینگ خارج شد و نگرانی را برای حضور بانوی المپیکی در رنکینگ به وجود آورد که کیوانی این گونه پاسخ داد: بعد از رقابت‌های کسب سهمیه المپیک بازیکنان ما در رقابت‌ها حضور نداشتند و شهسواری نیز بعد از رقابت‌های  المپیک دیگر در مسابقه‌ای حضور نداشت. به جز تیم جوانان که اواخر شهریورماه در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشتند. به همین دلیل بازیکنانی که چهار ماه در مسابقات اوپن و جهانی شرکت نداشته باشند خود به خود از رنکینگ خارج می‌شوند. حضور ملی‌پوشان ما در رقابت‌های اوپن فنلاند بعد از حدود چهار ماه بود و در رنکینگ آینده امتیازات مسابقات فنلاند لحاظ خواهد شد و ان‌شاء‌الله شهسواری به رنکینگ باز خواهد گشت.

نایب رییس فدراسیون پینگ‌پنگ بانوان در پاسخ به این سوال که برنامه ویژه‌ فدراسیون برای بانوی المپیکی چگونه است تا او مانند گذشته از میادین دور نباشد و این موضوع موجب خروجش از رنکینگ نشود؟ پاسخ داد: برخی مسابقات هزینه بالایی دارند برای مثال مسابقات اوپن آمریکا. این‌ مسابقات واقعا هزینه‌بر هستند و به راحتی نمی‌شود بازیکنان را به این مسابقات اعزام کرد. هم‌چنین مشخص نیست که چه بازیکنانی در این مسابقات حضور دارند و ما برای این که رنکینگ بازیکنان‌مان پایین نیاید باید با احتیاط جلو برویم. احتمالا در برنامه سال 96 برنامه‌های گسترده‌تری را در پیش خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.