قزوین- کمیته هواشناسی کشاورزی استان قزوین اعلام کرد: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه جوی نسبتا پایدار همراه با روند نامحسوس افزایش دما پیش بینی می شود .

طی دو روز آینده قزوین جوی نسبتا پایدار همراه با افزایش دما دارد

به گزارش قدس آنلاین، بر این اساس کمیته هواشناسی کشاورزی استان قزوین  وضعیت هوا در چهار روز آینده در استان را نیمه ابری، ابری، به تدریج افزایش ابر اواخر وقت بارش برف در برخی مناطق و گاهی وزش باد نسبتا شدید ارتفاعات مه آلود پیش بینی کرد .

در این اطلاعیه؛  کمیته هواشناسی کشاورزی استان قزوین به کشاورزان توصیه کرد: از محلول پاشی زمستانه و به تاخیر انداختن هرس و انتقال نهال تا رفع یخبندان خودداری کنند و نسبت  به پاکسازی نهرهای آبیاری و کانال های انتقال آب مزارع ، ایجاد پوشش محافظ تنه درختان کوچک و نهال های کشت شده برای جلوگیری از خسارت جوندگان و نوسانات دمایی  اقدام کنند .

همچنین در این اطلاعیه از کشاورزان عزیز درخواست شده تا نسبت به بازدید از مزارع کلزا جهت بررسی وقوع خسارت سرمازدگی و اعلام آن به مراجع ذیربط ، تامین سوخت ، تنظیم دما و بهبود شرایط تهویه در اماکن دام و طیور و تهیه خوراک پرانرژی ، تعمیر و سرویس سم پاش ها ، ماشین آلات و ادوات کشاورزی و انجام تغذیه مصنوعی برای کندوهای زنبور عسل اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.