اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اعلام کرد: با اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان ، از تیرماه ۹۳ تا پایان آذرماه سال جاری، از ورود بیش از ۱۴۶ هزار تن انواع آلاینده به آسمان اصفهان جلوگیری شده است.

۱۴۶ هزار تن آلاینده به آسمان اصفهان نرسید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمید ظهرابی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان اظهارکرد: ممنوعیت احداث، توسعه و افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی آلاینده در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر و همچنین ممانعت از فعالیت کوره های تولید آجر و گچ در شرق اصفهان از جمله  موارد ذکر شده در این طرح بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا بیش از ۱۲۰ واحد آلاینده تولیدی آجر و گچ در اصفهان پلمب شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۹۲ نیروگاه های اصفهان از مازوت برای سوخت خود استفاده می کردند، اضافه کرد: پس از تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان، سوخت مازوت از نیروگاه ها حذف و سوخت گاز جایگزین آن شد.

وی تصریح کرد: با این اقدام از تیرماه ۹۳ تا پایان آذرماه سال جاری، از ورود بیش از ۱۴۶ هزار تن انواع آلاینده به آسمان اصفهان جلوگیری شده است.

ظهرابی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه ۳.۱ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و ۲.۵ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ در شهر اصفهان و شهرهای اقماری آن توزیع می شود که نظارت بر کیفیت سوخت توزیع شده در جایگاه های عرضه سوخت، نمونه برداری ادواری و آنلاین شیمیایی و مطابقت آنها با استانداردها، توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان انجام می شود.

وی با اشاره به وضعیت هوای اصفهان، اظهارکرد: در سال ۹۲ شهر اصفهان یک روز هوای پاک، ۷۴ روز هوای سالم، ۱۵۲ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۷۰ روز ناسالم برای عموم افراد و ۱۰ روز بسیار ناسالم داشت که این آمار در سال جاری تغییرات زیادی داشته است.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، امسال تعداد روزهای هوای پاک در شهر اصفهان ۷ روز، تعداد روزهای سالم ۲۴۰ روز، تعداد روزهای ناسالم برای گروه های حساس ۵۸ روز، تعداد روزهای ناسالم برای عموم ۳ روز بوده است اما روزهای بسیار ناسالم نداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق و اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا ۳۰ دستگاه وظایفی را عهده دار شده اند،  از دستگاه هایی همچون شهرداری اصفهان، پلیس راهور در برخورد با خودروهای دودزا و کنترل معاینه فنی خودروها، آموزش و پرورش و شرکت پخش فرآورده های نفتی اصفهان به دلیل توزیع بنزین یورو ۴ تشکر کرد و ادامه داد: در مقابلسازمان های نظام مهندسی ساختمان و صنعت، معدن و تجارت تاکنون به وظایف خود به خوبی عمل نکرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.