اظهارات دولتمردان آمریکا و آخرین تحریم آمریکا توسط آقای اوباما که بهتر است آن را آخرین لگد اوباما بنامیم از جمله مصادیقی است که نشان داد اعتماد به آمریکا و توقع صداقت از دولتمردان این کشور یک ساده لوحی صرف است.

در یکسالگی برجام حتی یک مشکل اقتصادی حل نشد/ ایرباس های خریداری شده از سوی ایران در مسافت های طولانی حق پرواز ندارند/ فروش هواپیمای قسطی به ایران خدعه بزرگ غرب است

اختصاصی قدس آنلاین - ۲۷ دی ماه در تقویم ایران و بسیاری از کشورهایی که از توافق برجام منفعت کردند به عنوان سالگرد توافق هسته ای ایران و ۱+۵ نامگذاری شده است. هر چند دولت یازدهم در واپسین ماه های ریاست جمهوری آقای اوباما  از یک پیروزی برد – برد، توام با به کار بردن کلید تدبیر و امید دم می زد اما در یک سالگی برجام کلید تدبیر وامید موفق به باز کردن حتی یک قفل اقتصادی نشده و اینک در دوران ریاست جمهوری آقای دونالد ترامپ این کلید در قفل تصمیم گیری های آتی این رئیس جمهور نوپا و ضد ایرانی گیر کرده است. توافق برجام که به زعم آقای ترامپ " فجیع " بود برای ایران نیز دستاوردی نداشته است. قدس آنلاین در تولد یکسالگی برجام با بیژن نوباوه نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به گفتگو نشسته است.

بیژن نوباوه نماینده سابق مجلس با بیان اینکه سالگرد برجام سالگرد یادآوری خسران و زیان در اعتماد به آمریکاست به خبرنگار قدس آنلاین گفت: اساسا زمانی که تفکر شیطانی و دشمن بودن آمریکا به فراموشی سپرده شود باید شاهد ضررهای گسترده ای در ابعاد و حوزه های مختلف باشیم. وی در ادامه افزود: عجیب است با آنکه دولتمردان آمریکا در ادوار مختلف به دشمنی با ایران و تفکر ایرانی –اسلامی اذعان داشته و خود ما در طول سالهای قبل و بعد از انقلاب از نزدیک شاهد خصومت ها و دشمنی های آشکار آمریکا بوده و هستیم چگونه می توان به این سیاستمداران آمریکایی اعتماد کرد؟ نوباوه خاطرنشان کرد: بی شک هزینه اعتماد به آمریکا در سالگرد اجرایی شدن توافق برجام به روشنی عیان بوده و نتیجه آن چیزی جز آسیب زدن به قدرت هسته ای ایران -که در بهترین شرایط خود قرار داشت-  نبوده است.

وی افزود: تصویب قانون ایسا در آمریکا همان طور که آقای روحانی رئیس جمهور محترم نیز خود به صراحت به این موضوع اذعان نمودند نقض برجام است. اظهارات دولتمردان آمریکا و آخرین تحریم آمریکا توسط آقای اوباما که بهتر است آن را آخرین لگد اوباما بنامیم از جمله مصادیقی است که نشان داد اعتماد به آمریکا و توقع صداقت از دولتمردان این کشور یک ساده لوحی صرف است. این فعال سیاسی اظهار داشت: هر چند مسئوولان درصدد هستند تا به مردم القاء کنند که تمدید تحریم های ده ساله ایران توسط آمریکا تنها بر روی کاغذ است!! اما واقعیت این است که ما دقیقا در سالگرد برجام زیان کرده ایم.

نوباوه در ادامه با اشاره به هیاهوهای ایجاد شده درباره خرید هواپیمای ایرباس به قدس آنلاین گفت: بی شک مسئوولین خودشان و مردم را فریب می دهند چرا که خرید یک هواپیمای ایرباس آن هم به صورت اجاره به شرط تملیک که حق پرواز در مسافت های طولانی را نداشته و از سوی دیگر با بازگرداندن تحریم ها، هواپیما نیز بازگردانده می شود! را نمی توان یک موفقیت دانست. وی تصریح کرد: نمی توان گفت ایران با خرید یک هواپیما برنده این ماجرا شده است بنابراین باید گفت فروش هواپیمای قسطی به ایران خدعه بزرگ غرب است و اگر دولتمردان آن را به عنوان یک دستاورد عنوان کنند یقینا به مردم خیانت کرده اند. لذا بهتر است دولت دست از بزرگ نمایی این ماجرا بردارد و سعی نکند با چنین حرکاتی بر شکست برجام پوشش بگذارد.

این نماینده سابق تصریح کرد: واقعیت این است که برجام شکست خورده ودولت باید نسبت به رفتار خود پاسخگو بوده و بداند در آینده ای نه چندان دور مردم ایران درباره عملکرد دولت به قضاوت خواهند نشست.

نوباوه اظهار ناامیدی مردم از برجام را طبیعی دانسته و خاطر نشان کرد: بی شک هنگامی که دولتمردان از اجرای درست برجام و لغو تحریم ها ناامید هستند نمی توان از ناامیدی مردمی که با هزاران مشکل همچون بیکاری و رکود دست و پنجه نرم می کنند تعجب کرد! وی افزود: مردم بعد از گذشت سه سال و نیم از عمر دولت یازدهم و یک سال از اجرای توافق برجام دریافته اند که تمامی موارد منتسب به برجام وعده و وعیدی بیش نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این مساله منجربه افزایش خوداتکایی مردم به توانایی های داخلی و رویکرد به  اقتصاد مقاومتی شود. چرا که مطابق بیانات مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت از مشکلات درون زایی و برون گرایی اقتصادی و بی اعتنایی به آمریکا و مبارزه با ترفندهای امریکاست.

نوباوه در خاتمه گفت: بی شک اظهار نظرهای دولتمردان غربی بعد از توافق برجام مبنی بر افزایش امنیت رژیم صهیونیستی پس از برجام بیانگر شکست توافق برجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.