شهادت شهید مدافع حرم سردار احمد جلالی نسب در حالی در سوریه رقم می خورد که پس از شنیدن ازدواج فرزندش برای شناسایی به خط مقدم نبرد با گروه تروریستی تکفیری داعش اعزام می شود که بر اثر برخورد موشک با خودروی شناسایی آنها برای همیشه جاودانه می شود.

روایتی از همزمان شدن ازدواج فرزند و شهادت پدر در یک روز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ویژه نامه بیت المقدس؛ آزادسازی شهر حلب از دست گروه تروریستی داعش خبرپیروزمندانه ای بود که در روزهای اخیر هر فرد آزاده ای را خوشحال کرد، توفیقات ارتش و نیروهای مقاومت سوریه موجب شد تا گروههای تروریستی تکفیری برای پنهان کردن شکست خود به فکر اشغال دیگر شهرهای سوریه از جمله تدمر (پالمیرا) باشند؛ اما رشادت نیروهای مدافع حرم باعث شد تا این خواسته تروریست ها بطور کامل محقق نشود. رزمنده شهید «احمد جلالی نسب» فرمانده عملیات یگان امنیتی امام علی (ع) سپاه استان قم از مجاهدینی بود که در نبرد با یزدی یان زمان در تدمر از قید و بندهای زمینی رها شد و به آسمان پر کشید.

دکتر محمدرضا جلالی نسب در توصیف زندگی برادر شهیدش می گوید:

روستای «شم آباد» سبزوار را با داشتن ۴۶ شهید می توان «شهید آباد» خراسان رضوی نامید چرا که شاهد رشادت های زیادی از جوانان این روستای ۱۷۰ خانواری در دوران دفاع مقدس بودیم. آنقدر رزمنده و داوطلب میدان نبرد در این روستا شهید پرور داشتیم که تصمیم بر آن شد تا رزمندگان شم آبادی به صورت گروهان ویژه ای در لشکر پنج نصر سازماندهی شوند. داشتن ته مایه لهجه خراسانی و شجاعت و ایثار دیگر امتیازی بود که از رزمندگان این منطقه برای مکالمات و ماموریت های مهم استفاده می شد؛ شاید حضور دسته جمعی رزمندگان شم آبادی و حماسه کربلای هویزه در دیماه سال ۵۹ بهترین مثال برای این رشادت ها باشد. آنجا که در کنار شهید علم الهدی واژه السابقون، السابقون را با هم زمزمه می کردند. شهید «حاج احمد جلالی نسب» از جاماندگان قافله ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس بود که توانست با کسب مدارج علمی در دانشگاه امام حسین (ع) در عرصه های زرهی و امنیتی و پدافندی آموزش های لازم را سپری کرده و اینگونه بود که در بهار سال ۹۵ به عنوان مشاور ارشد نظامی راهی جبهه های نبرد سوریه شد و تولد نوه این شهید در سال جاری موجب شد تا وی با نام «ابوزینب» در سوریه شهرت یابد.

وی ادامه می دهد: ابوزینب؛ با تسلط بر کارهای زرهی و ادوات توپخانه توانست مسئولیت عملیات زرهی در خطوط نبرد سوریه را بر عهده بگیرد و طی فعالیت هایش در صحنه نبرد و در حالی که یکبار در همین منطقه تدمر در محاصره گروه تروریستی داعش قرار گرفته و از ناحیه دست مجروح شود، اما این مجروحیت مانع از رفتن دوباره وی به خطوط مقدم نبرد نشد و درحالی که قرار بود هفدهم ربیع الاول برای مراسم عقد فرزندش در قم حاضر شود، باز هم ترجیح داد تا در صحنه نبرد حضور یابد و وعده الهی را که همان شهادت بود، برای خودش محقق سازد.

آزادسازی شهر حلب موجب شد تا تکفیری ها به تکاپوی گم کردن رد این شکست باشند و توجهات را به نقطه دیگری جلب نمایند، اینگونه شد که اشغال شهر پالمیرا در دستور کارشان قرار گرفت.

اما پالمیرا که پیش از این هم مدتی در اشغال تروریست ها بود، نباید به دست آن ها می افتاد. شهید حاج احمد که مسئولیت ادوات توپخانه را به عهده داشت نقشه حمله دشمن را به خوبی متوجه شده بود لذا برای بررسی بهتر موضوع به صورت داوطلبانه به همراه سردار شهید اکبرزاده برای شناسایی به سطح منطقه می رود که در حین بازگشت از ماموریت مورد اصابت موشک کروز قرار می گیرند و برای همیشه جاودانه می گردند.

هرچند محل اصابت موشک و شهادت شهید جلالی نسب و اکبرزاده مشخص است اما هنوز آثاری از پیکر این شهدا به میهن اسلامی بازنگشته است.

برادر شهید حاج احمد جلالی نسب با ذکر خاطره ای از الهام یافتن شهادت ایشان می گوید:

روز هشتم ربیع الاول(شهادت امام حسن عسکری علیه السلام) بود که حاج احمد از سوریه زنگ زد و گفت «عقد پسرم، علی را که برای هفده ربیع الاول (ولادت پیامبر اسلام) برنامه ریزی شده است را هر طور که شده زودتر برگزار کنید.» بیان کردن این مطلب از سوی برادرم تنم را لرزاند و اضطراب خاصی به من دست داد، ... با این اوصاف پیگیر برنامه های عقد برادرزاده ام شدم و طی چند تماس تلفنی با خانواده برادرم و دفتر آیت الله شبیری زنجانی قرار بر این شد تا روز شنبه خطبه عقد جاری شود، ریز برنامه ها را به حاج احمد اعلام کردم، اما ایشان اصرار داشت که جمعه (۹ ربیع الاول) این عروسی سر بگیرد و عنوان کرد که عروس و داماد به صحن حضرت معصومه بروند و خطبه هر چه زودتر جاری شود. بر اساس تجربیاتی که از دوران دفاع مقدس داشتم احساس کردم که این بزرگوار محیای عروج شده است، بر اساس پیگیری مصرانه ایشان، مراسم عقد و خواندن صیغه محرمیت در صحن حرم مطهر انجام شد، صبح روز بعد شنبه (۲۰ آذرماه) زمانی که خبر ازدواج این زوج جوان را شنید خیلی خرسند شد، بعد همان اوایل صبح شنبه خانواده اش را مجاب می کند که خرید حلقه های زوجین را هم انجام دهند... پس از این تماس ها و مطمئن شدن از برگزاری مراسم عقد و انجام امور مرتبط، برای شناسایی وضعیت گروه های تروریستی راهی منطقه  تدمر می شوند که درحال بازگشت از ماموریت به دلیل اصابت موشک به خودرویشان به همراه همرزم شهیدش برای همیشه جاودانه می گردند.

از آنجایی که پیکر این مجاهد مبارز به وطن بازنگشسته است، طی مراسمی باشکوه یادمان وی در کنار شهید حسین اصغری راد که نخستین شهید دوران دفاع مقدس شم آباد در سبزوار است، قرار گرفت تا در کنار ۴۵ شهید این روستا به عنوان نخستین شهید مدافع حرم نامیده شود.

شهید احمد جلالی نسب با همت و تلاشی که در امور فنی ومهندسی داشت بدون هیچ چشم داشتی کار تاسیسات و برق کشی مسجد جواد الائمه محل سکونتش در قم را به طور کامل انجام داد و توانست چراغ این مسجد را روشن نماید اما دست تقدیر بر این بود که نخستین فردی باشد که مراسم یادبودش در مسجد جواد الائمه قم برگزار شود./

انتهای پیام

گفت وگو از: روح الله فرقانی فدافن

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.