اراک-- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: چابک سازی فرآیند اداری و کاهش ورودی پرونده ها یکی از اولویت های دستگاه قضا در استان مرکزی است.

 آمار خودکشی در استان مرکزی بسیار بالا و وضعیت نامطلوب است

اراک –به گزارش قدس آنلاین- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی طرح مدل داوری با استفاده از قضات بازنشسته برای جلوگیری از تشکیل و ورودی پرونده ها به دستگاه قضا، اجرای شش دوره آموزش مهارت های زندگی، همکاری با بسیج در خصوص شناسایی سارقان، مال خران حرفه ای و اماکن نگهداری اموال مسروقه، تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به مسائل و مشکلات شهرستان اراک را از دیگر فعالیت های دستگاه قضا استان مرکزی در سال جاری عنوان کرد.

قاسمی با بیان اینکه نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد ریال به شهرداری های استان خسارت وارد کردند، افزود: جلوگیری از وارد شدن این خسارت ها در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود، باید سرلوحه امور نامزدهای انتخاباتی قرار گیرد.

وی تدوین سند حاشیه نشینی به عنوان یکی از دغدغه ها و مطالبات مقام معظم رهبری دانست و افزود: بر اساس تحقیقات کارشناسان دستگاه قضا بیشترین وقوع جرم از قبیل سرقت، خرید و فروش مواد مخدر، تصادف، نگهداری، خرید و فروش اموال مسروقه در این مناطق انجام می شود. قاسمی اضافه کرد: با این اقدام در زمینه کاهش جرایم توسط این افراد گام‌های بسیار خوبی برداشته شده و میزان جرایم در استان مرکزی توسط اتباع بیگانه هم‌اکنون کاهش ۵۰ درصدی داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: سند پیشگیری از حضور اتباع بیگانه در استان مرکزی با توجه به وجود تعداد ۲۳ هزار و ۸۰۰ نفر افغانستانی‌ در استان که از این تعداد ۱۱ هزار نفر مجاز و مابقی به صورت غیرمجاز در استان هستند از دیگر اقدامات این حوزه است.

وی ادامه داد: متأسفانه هم‌اکنون در استان مرکزی آمار خودکشی بسیار بالا و وضعیت نامطلوب است، مهم‌ترین دلایل خودکشی اعتیاد، بیکاری، اختلافات خانوادگی، پایین آمدن آستانه صبر و تحمل و کاهش اعتقادات مذهبی است، همچنین در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ در این زمینه شاهد افزایش ۱۳ درصدی بوده‌ایم.

وی بیان داشت: طرح اجرای دوره مجازات‌های جایگزین حبس در زمینه برخورد با بدحجابی، ایجاد مرکز مشاوره خانواده در زمینه کاهش طلاق که هم‌اکنون ۳ مرکز در استان مرکزی دایر است و در آینده به ۱۲ مرکز خواهد رسید و همچنین فعال کردن مرکز ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر که در حال حاضر ظرفیت پذیرش ۱۲۰ نفر معتاد متجاهر را دارد و در صورت تأمین اعتبار این تعداد به ۲۵۰ نفر خواهد رسید از دیگر اقدامات این حوزه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.