سنندج- نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس گفت: با تلاش‌های انجام گرفته شده نقشه و کلیات «طرح ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان» نهایی شده و تا مدتی دیگر در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح و رأی‌گیری می‌شود و پس از موافقت به صحن‌علنی مجلس می‌رود.

طرح ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان در مرحله نهایی

به گزارش قدس آنلاین، محسن بیگلری ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان بانه که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان و اقشار مختلف مردم در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت منطقه آزاد بانه اظهار داشت: با تلاش‌های انجام گرفته شده نقشه و کلیات طرح ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان نهایی شده و تا مدتی دیگر در کمسیون اقتصادی مجلس مطرح و رأی‌گیری می‌شود و پس از موافقت به صحن‌علنی مجلس می‌رود.

وی گفت: با تصویب این طرح مراکز صنعتی و تولیدی در شهرستان‌های اطراف ایجاد خواهد شد و موجب کلید نجات نه تنها مردم بانه بلکه استان کردستان از محرومیت می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس با ابراز تاسف از عدم همراهی برخی از نمایندگان کردستان و استان‌های همجوار با موافقت "طرح مناطق آزاد" تصریح کرد: هم‌اکنون مجمع نمایندگان کردستان در حال رایزنی و ارائه مستندات و نظرات کارشناسی و تخصصی برای موافقت گرفتن سایر نمایندگان استان‌های دیگر هستیم که امید است این طرح تصویب شود.

وی گفت: امیدواریم ظرف شش ماه آینده با تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک صنعتی بانه زمینه ایجاد سرمایه‌گذاری فراهم و باعث رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی مردم بانه و استان کردستان شود.

بیگلری با اشاره به ظرفیت و شایستگی نیروهای متخصص بومی استان گفت: در استان کردستان نیروهای کار آمد زیادی وجود دارد که از آنها در پست‌های مهم و کلیدی استان استفاده شود.

وی با انتقاد از وضعیت راه‌های روستایی استان کردستان به ویژه شهرستان بانه اظهار کرد: برای رسیدن به حد ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.