وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای اولین‌بار در یکی از اجراهای سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر حضور داشت، گفت: برای سال آینده برای هر دو ارکستر سمفونیک و ملی بودجه ۱۲ میلیارد تومان تصویب کردیم.

تصویب بودجه ۱۲ میلیاردی برای ارکستر سمفونیک و ملی

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از  ایسنا، سیدرضا صالحی امیری گفت: ارکستر ملی بخشی از هویت ایران است و همه ما به این هنرمندان و خصوصا به استاد شهبازیان افتخار می‌کنیم.

او ادامه داد: حضور امشب من در اجرای این ارکستر در حقیقت توجهی به هنر موسیقی، اصحاب موسیقی و ارکستر ملی ایران بوده است. من برای این ارکستر احترام زیادی قائل هستم.

وی افزود: حوزه موسیقی می‌تواند در نشاط جوانان تاثیر زیادی داشته باشد. ما باید تلاش کنیم موسیقی ما از مرزهای ایران خارج شود و پیام صلح، وحدت و انسجام را به همه جهانیان منتقل کند.

وزیر ارشاد اظهار کرد: امشب یکی از شب‌های زیبای موسیقی ایران بود، ارکستر ملی به رهبری استاد شهبازیان و خوانندگی آقای افتخاری لبخند را به چهره‌های مردم نشاند. نشاط و شادی جوانان آرزوی ما و دولت است.

او گفت: نسل جوان ما انسان‌های خوش‌قلب و فرهیخته‌ای هستند، ما باید جوانان را به رسمیت بشناسیم، جوانان امروز به هنر موسیقی، شعر و معنویت نیاز دارد و ما باید در حوزه‌های موسیقی، تئاتر، سینما و قرآنی تلاش کنیم تا معونیت، معرفت و هنر را در نسل جوان منتشر کنیم.

وزیر ارشاد اضافه کرد: آنچه مهم است، تداوم حیات این ارکستر است.

وی گفت: برای سال آینده برای هر دو ارکستر سمفونیک و ملی بودجه ۱۲ میلیارد تومان تصویب کردیم و ان‌شاءلله در سال آتی شاهد اجراهای مستمر ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک در تهران خواهیم بود.

او به پرسشی مبنی بر لغو اجراهای جشنواره موسیقی فجر پاسخی نداد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.