وزیر صنعت گفت: عوارض حاصل از صدور کالاهای خام باید برای تشویق صادرات با ارزش افزوده بالا در نظر گرفته شود.

عوارض خام‌فروشی باید برای تشویق صادرات هزینه شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی با بیان این مطلب افزود: اخذ عوارض صدور کالاهای خام که در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی بود باید برای تشویق صادرات با ارزش افزوده بالا و تشویق صادرات برگردد و موانع عدم برگشت آن باید در شورای گفت‌وگو بررسی شود.

وی تصریح کرد:  ما تا الان نتوانستیم حتی ریالی از این عوارض را از گمرک و سازمان مدیریت دریافت کنیم در حالی‌که طبق قانون این مورد باید برای تشویق صادرات با ارزش افزوده بیشتر و صادرات غیر نفتی لحاظ شود.

نعمت‌زاده در زمینه معافیت مالیاتی از محل تجدید ارزیابی‌ها گفت: کارگروهی در حال بررسی این موضوع هستند و این موضوع را نهایی می‌کند.

وی تصریح کرد: ارزیابی مجدد دارایی‌های بنگاه‌های تولیدی برای بهره‌مندی از تسهیلات، با توجه به نرخ ارز از موارد ضروری است و باید معاف از مالیات باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: اگر دنبال توسعه هستیم باید کار را به افراد توانمند و کاردان غیر دولتی  بسپاریم و در این زمینه لیست ۱۵۰ نفری تهیه شده که همگی افرادی توانمند و اهل توسعه‌اند.

وی افزود: درباره ذغال‌سنگ تصمیمات خوبی گرفته شد و قیمت‌هایشان را اصلاح کردیم و نظام بانکی هم باید به کمک این بخش بیاید.

نعمت‌زاده  با تاکید بر محول کردن امور به بخش‌خصوصی و افراد توانمند اظهار کرد : آیت‌الله هاشمی رفسنجانی زمانی که ایجاد دانشگاه‌آزاد را مطرح کرد براین باور بود که دولت باید از توانایی بخش‌خصوصی برای آموزش نسل جوان بهره برد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.