ساری- مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۱۶۵ عابر پیاده در استان خبر داد.

مرگ ۱۶۵ عابر پیاده در مازندران

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی عباسی با بیان اینکه ۱۲۰ نفر از کشته شدگان مرد می باشند، به کاهش ۵ درصدی این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: بیشترین گروه سنی این حوادث، عابران بالای ۶۱ سال و کمتر از ۱۰سال می باشند.

وی با اشاره به اینکه مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در مازندران ۵۱۰ نفر می باشد، یادآور شد: ۳۲ درصد کل کشته شدگان حوادث رانندگی در مازندران را عابرین پیاده تشکیل می دهند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران اضافه کرد: شهرستان‌های ساری با ۲۹ نفر، بابل با ۲۷ و قائمشهر با ۱۵ نفر بیشترین تعداد فوت عابران و سوادکوه، فریدونکنار و گلوگاه نیز هر کدام با ۲ فوتی کمترین حادثه دیده را به خود اختصاص دادند.

دکترعباسی ادامه داد: سواری با ۷۰ درصد، وانت بار با ۱۶ درصد و کامیون با ۶ درصد بیشترین وسیله نقلیه درگیر با متوفیان عابر پیاده بوده و  بیشترین حادثه از آن پراید است.

وی با اشاره به اینکه ۵۷ نفر از عابران پیاده در مسیرهای برون شهری و روستایی جان خود را از دست دادند، تاکید کرد: رعایت قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله توجه به چراغ راهنما،‌ رانندگی با سرعت مطمئن، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از پل های عابر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.