مشهد- تجمع و اعتراض سپرده‌گذاران مؤسسه مالی و اعتباری منحله میزان و شهروندانی که درخواست استرداد وجوه خود را دارند از جمله وقایعی است که در شهر مشهد به سریالی تکراری تبدیل شده است.

سریال تجمع سپرده گذاران موسسه میزان در مشهد مقدس ادامه دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سپرده‌گذاران با مبالغ بیش از ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه نزد موسسه میزان با تجمع در مقابل بانک صادرات مشهد طی روز های گذشته یکی دیگر از بخش های این سریال تکراری را به نمایش گذاشتند.

بیش از ۶۰ نفر از سپرده گذاران در روز های پایانی دی ماه با در دست داشتن کاغذ نوشته‌هایی نسبت به تأخیر در پرداخت سپرده‌ها توسط بانک صادرات انتقاد کردند.

یکی از تجمع کنندگان که به گفته خودش ۱۳۰ میلیون تومان در میزان سپرده‌گذاری کرده بود،اظهار داشت: این مؤسسه در زمان انحلال ۱۰ میلیون تومان از موجودی حساب را کسر کرد با این توجیه که این رقم بابت سودهایی است که از مؤسسه میزان دریافت کرده‌اید.

وی افزود: بعد از آن میزان ۵ میلیون تومان را به معسرین پرداخت کرد و یک ۱۲ میلیون تومان هم سال گذشته توسط بانک صادرات قبل از عید پرداخت شد و از آن زمان تاکنون هیچ رقمی پرداخت نشده است.

وی با انتقاد از اینکه بانک صادرات قدمی برای پرداخت سپرده‌گذاران با موجودی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان انجام نداده است، گفت: فقط کسانی که سقف سپرده آنان ۷۰ میلیون تومان بوده است، توانسته‌اند توانستند پول خود را از بانک صادرات بگیرند و رقم‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان همچنان مانده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۳ میلیون تومان از بانک صادرات بابت سپرده‌گذاری در مؤسسه مالی و اعتباری منحله میزان طلب دارم، گفت: بانک صادرات پاسخگو نیست و مدام وعده می‌دهد. این در حالی است که زندگی ما با تأخیر در پرداخت مطالبات دچار مشکل شده است.

وی تأکید کرد: خواسته اصلی ما ۵۰ نفر به عنوان معسرین این است که بانک صادرات حداقل ۲۰ میلیون تومان به سپرده گذاران بالای ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کنند تا از این درماندگی خارج شویم.

یکی دیگر از تجمع کنندگان با اشاره به یکی از سپرده‌گذاران گفت: این بانو، سرپرست خانواده و دارای چند بچه است که بعد از فوت همسرش برای گذاران امور زندگی ۴۰۰ میلیون تومان در میزان سپرده‌گذاری کرده است، اما تاکنون کمتر از ۲۰ میلیون از سپرده خود را توانسته، دریافت کند. این در حالی است که برای گذران زندگی با مشکل مواجه است.

وی با اشاره به تجمع چند روز گذشته جمعی از معسرین مقابل استانداری یادآورشد: پاسخ متولیان حوزه اقتصادی استانداری با نمایندگان این جمع این بود که به دنبال رایزنی با بانک صادرات در تهران هستیم تا پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران مؤسسه مالی و اعتباری منحله میزان از سوی بانک صادرات سرعت یابد.

لازم به ذکر است این تجمع با حضورافراد در دفتر مسؤولان سرپرستی بانک صادرات خراسان رضوی برای شنیدین پاسخ پایان پذیرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.