شهرکرد- به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از حمل ونقل عمومی و بروز حوادث جاده ای، تعداد ۲۷۶۳ نفر راننده حرفه ای ناوگان حمل ونقل جاده ای طی نه ماهه سال جاری طی۹۰ هزار ساعت، دوره های آموزشی تخصصی حمل و نقل عمومی را فرا گرفتند.

آموزش رانندگان کاهش تصادفات و خسارات اقتصادی و اجتماعی را درپی دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمدکریمی با اعلام این خبر گفت: تعداد ۱۹۸۳ راننده و مسافر آموزش های بدو خدمت و ۱۸۰ راننده دیگر آموزش های حین خدمت را فرا گرفتند، بعلاوه تعداد ۱۲۰ راننده وانت بار آموزش های مربوطه و تعداد ۱۲۰ راننده دیگر با گذراندن ۷۲۰ ساعت کلاس بازآموزی را سپری کردند.

 مسئول آموزش اداره کل راهداری حمل ونقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری افزود: دوره آموزشی مربوط برای ۳۰ مدیر فنی شرکتهای حمل و نقل کالا و مسافر نیز بر گزارشد.
کریمی با بیان این که آموزش ها برای رانندگان تازه کار و با سابقه بطور مستمر در شهرهای شهرکرد، فارسان، بروجن، کیار و لردگان برگزار می شود، تصریح کرد: باعنایت به نقش عامل انسانی در بروز تصادفات، آموزش فعالان و کاربران جاده‌ای منجر به کاهش تصادفات و خسارات اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن خواهد شد.

وی به عناوین دوره  های آموزشی اشاره کرده و گفت: دوره هایی چون آموزش قوانین و مقررات، مهارتهای رانندگی، آموزش ابعاد و اوزان، مواد خطرناک آشنایی رانندگان حمل و نقل جاده‌ای با اصول و ضوابط شغلی و مهارت‌های حرفه‌ای، پیشگیری از بروز سوانح جاده‌ای، افزایش بهره‌وری حمل و نقل جاده‌ای، ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای رانندگان و جایگاه آنان در جامعه را ازجمله دوره های این کلاس های آموزش برشمرد.

کریمی تصریح کرد: برای رانندگان جدید الورود آموزش بدو خدمت طراحی گردیده و این قبیل رانندگان قبل از ورود به عرصه حمل و نقل جاده ای آگاهی های ضروری و لازم شغلی و حرفه ای را فرا می گیرند.

شایان ذکر است: گذراندن این دوره ها برای تمامی رانندگان حرفه ای ناوگان حمل ونقل جاده ای استان الزامی است و گواهینامه معتبر از سوی اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان به آموزش دیدگان، ارائه می شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.