گر چه دولت امارات با انتقام قبیله «شحی» به آرزوی خود رسید اما هرگز در بحرین فرصتی برای برگزاری جشن پیروزی نخواهد یافت، فریاد انتقام مردم بحرین دوباره پرده های ظلمت همدستی و خیانت در «انقلاب لؤلؤ» را دریده است.

اعدام سه جوان بحرینی آتش خشم مردم را برانگیخت

به گزارش "قدس آنلاین"؛ «الاخبار» در مقاله ای به قلم «نادر متروک» نوشت: رژیم بحرین گام جدیدی در بحرانی کردن اوضاع کشور برداشته است، گویی به دنبال آن است تا مخالفان سیاسی را به مبارزه خیابانی پیش کشد. این رژیم روز گذشته سه جوان بحرینی را که متهم به قتل دو مامور پلیس و یک افسر اماراتی در سال 2014 بودند، اعدام کرد و به دنبال آن تظاهرات اعتراض آمیز گسترده و بی سابقه ای در این کشور به راه افتاد.

این رژیم، خود را مکلف به بررسی پیامدهای این اقدام وحشیانه نکرد. در روز نخست، سکوت اختیار کرد و مسئولیت تیراندازی به سه فعال محکوم به اعدام را به جرم قتل نیروهایی که در سرکوب تظاهرات مرثیه یکی از قربانیان شرکت داشتند، به افراد وابسته به خود واگذار کرد.

در وهله نخست چنین به نظر می رسید که این اقدام به مثابه یک جنگ روانی در بین زندانیان زندان مرکزی به منظور جبران شکست های طولانی این رژیم و گریز ده زندانی در ماه جاری و عدم موفقیت سرویس های امنیتی در دستگیری مجدد آنان باشد.

اما روز شنبه، با خانواده های افراد محکوم به اعدام برای ملاقات فرزندانشان تماس گرفته شد، دیداری که برای همه خانواده های زندانیان امری عادی است، به گفته پدر «عباس السمیع» این بار به یک تراژدی غمبار تبدیل شد.

در حالی که «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین حکم اعدام صادره از دادگاه را امضا کرده بود، زنجیره حوادث، وکلای این قربانیان را بر این اعتقاد داشت که مداخله سیاسی پشت صحنه امور جاری دست دارد و آل خلیفه تحت فشار «آل نهیان» حکام اماراتی و اصرار آنان به اجرای مجازات اعدام مرتکب این جنایت شده اند.

نیروهای مخالف بحرینی همزمان با مشخص شدن سر نخ های این جنایت، ابتکار عمل را در دست گرفته و توده مردم را به حضور در خیابان ها فرا خواندند و تظاهرات گسترده ای در سراسر کشور تا سپیده دم دیروز صورت گرفت. در این هنگام مشخص شد مقامات بحرینی مرتکب جنایت اعدام شده و تصویر پیکر خونین شهدا به ضرب چهار گلوله منتشر شد.

رژیم آل خلیفه پیکر این شهدا را به دور از انظار و خشم مردم در قبرستانی دفن کردند اما عناصر آن فریاد مادران داغدیده را در دعوت به سرنگونی این رژیم شنیدند.

این سه شهید ساعاتی قبل از اعدام وصیت های خود را نزد پدر و مادر خویش نوشتند. تأکید آنان در این وصایا بر این بود که «خواسته های مردم به فداکاری های بیشتری نیاز دارد».آنان خون خود را فدای وطن خویش کردند و شکنجه های آل خلیفه را ابزاری برای اقرار به گناه نکرده برشمردند.  

«مایافوا» مدیر موسسه دفاع از حقوق بشر در بیانیه ای گفت: «این اعدام نقض آشکار قوانین بین المللی است» و حکم اعدام «با استناد به اقرارهای تحت شکنجه» صادر شده است.

در همین راستا «آگنس کالامرد» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، حکم عدام را خارج از چارچوب قانون توصیف و آن را محکوم کرد.

گر چه با انتقام قبیله «شحی» دولت امارات به آرزوی خود رسید اما هرگز در بحرین فرصتی برای برگزاری جشن پیروزی نخواهد یافت، خیابان ها،منازل و مردم بحرین همه سیاه پوش شده وفریاد انتقام  آنان دوباره ظلمت همدستی و خیانت در «انقلاب لؤلؤ» را دریده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.