رشتخوار -شهرستان ۵ ۶هزارنفری رشخوار به رغم توانمندی‌هایی در تولید،زعفران و عسل، پسته و انگور از داشتن صنایع بسته بندی و فرآوری این محصولات محروم مانده وبا مشکلات جدی مواجه است.

رشتخوار از صنایع تبدیلی محروم است

به گزارش قدس آنلاین شهرستان ۶۵ هزارنفری رشخوار به رغم توانمندی‌هایی در تولید، زعفران و عسل، پسته و انگور از داشتن صنایع بسته بندی و فرآوری این محصولات محروم مانده وبا مشکلات جدی مواجه است.

رییس شورای اسلامی شهرستان رشتخوار به خبرنگارقدس آنلاین گفت: بخش اعظمی از محصولات تولید شهرستان رشتخوار از جمله پسته، زعفران وگیاهان دارویی موجود در مناطق کوهستانی شهرستان ... بصورت خام به مراکز استانهای کشور و شهرستانهای همچوار صادر می شود.

برات علی باقری همچنین با اشاره به مزیت اشتغال زایی ایجاد صنایع تبدیلی گفت: با فرآوری این  تولیدات  درمنطقه برای افراد زیادی شغل فراهم می‌ شود

رییس شورای اسلامی شهرستان رشتخوار افزود: گسترش این دست از صنایع، با مشتری پسند کردن محصول بر مقدار مصرف می‌افزاید و در دراز مدت باعث افزایش تولید و نیز افزایش درآمد عمومی شهرستان خواهد شد.

باقری با ذکر این که سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن انواع محصوات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و فله ای به بازارمصرف صادرمی شود  گفت:ایجاد صنایع تبدیلی یکی از سودمند ترین ارتباط صنعت و کشاورزی در این شهرستان در راستای ایجاد فرصت های شغلی و افزایش تولیدات و درآمد بیشتراست که متاسفانه جایش خالی است و می طلبد که مسئولان به فکر باشند.

وی با درخواست از مدیران شهرستان و استان در این حوزه گفت:اهمیت صنایع تبدیلی در امرتولیدات  کشاورزی ضمن رونق به وضعیت کشاورزی موجب جلوگیری از هدر رفتن محصولات کشاورزی در این شهرستان می شود .

وی همچنین با تاکید بر راه اندازی صنایع فولاد و کارخانجات شهرک صنعتی رشتخوار از سوی مسئولان گفت:متاسفانه هیچ صنعتی در این شهرستان وجود نداردو خشکسالی  و کم آبی هم نیمی از بهره برداران کشاورزی را در این شهرستان بیکار کرده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.