زاهدان- معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس پیشنهاد وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و مصوبه ی سال گذشته هیات وزیران، طرح کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان (کاراکارت) به کلیه کارکنان موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری تعلق خواهد گرفت.

طرح کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان (کاراکارت) در سیستان و بلوچستان اجرا می شود

به گزارش فدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ سید مهدی امیرجهانشاهی در اولین جلسه کمیته کارشناسی طرح کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان( کاراکارت ) در استان، گفت: در این طرح که خدمتی جدید از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است،‌ تلاش شده متقاضیان بدون ارائه تضامین بانکی بتوانند با استفاده از این ابزار مالی، از تعاونی‌های سراسر کشور، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، اتکا، شهروند، سپه، اسکان، اسکات و فرهنگیان کالاهای موردنیاز خود را خریداری کنند.

وی افزود: هدف از اجرای طرح که بر پایه فروش کالا و خدمات بصورت اقساطی طی ۱۲ ماه و حداکثر ۱۲ درصد است، افزایش قدرت خرید جامعه هدف، بهبود فضای کسب و کار و افزایش سطح اشتغال خواهد بود.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان درباره میزان اعتبار کاراکارت گفت:‌ اعتبار کاراکارت چهار برابر دریافتی حقوق ماهانه هر فرد بوده و بازپرداخت آن 12 ماه و با سود 12 درصد است.
امیرجهانشاهی تصریح کرد:‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوعی تضمین پرداخت برای فروشگاه ها را ایجاد کرده است و ‌وقتی اقساط به صورت اتوماتیک از حقوق کارمندکسر می شود، فروشگاه ها با اطمینان خاطر به دارندگان کارت،خدمات ارایه خواهند داد.

وی همچنین گفت: بزودی پس از برگزاری جلسات و جمع بندی نظرات اعضای کمیته کارشناسی در استان، بر اساس تفاهم نامه منعقده فی ما بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، معاونت امور اقتصادی استانداری و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان، روند ثبت نام و تحویل کارت به جامعه ی هدف این طرح اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.