مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی غرب از طریق فضای مجازی، تولید محتوا و فرهنگ ایرانی اسلامی در شبکه‌های مجازی بسیار ضرورت دارد.

شبکه‌های اجتماعی با محتوا و فرهنگ ایرانی اسلامی بومی سازی شود
به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه گذشته، ۲۷ دی‌ماه در مراسم بهره‌برداری از فرهنگ‌سرای امام رضا(ع) در شهرستان سبزوار با بیان این مطلب اظهار کرد: ابزارهای اطلاعاتی و شبکه‌های اجتماعی با ویژگی سرعت، تبادل و انتقال اطلاعات باید از سوی استعدادهای جمهوری اسلامی ایران بومی سازی شود.
وی با بیان اینکه فرهنگ غربی درصدد رسوخ به جامعه اسلامی است و باید با بهره‌گیری از فرهنگ، اخلاق و سیره رضوی و علوی توطئه دشمن را خنثی کنیم، ادامه داد: فعالان فرهنگی باید به خوبی حرکات دشمنان را رصد کنند و با بصیرت آفرینی جامعه اسلامی را از گزند هجمه فرهنگی مصون سازند.
رئیسی با اشاره به اینکه راه حفاظت در برابر امواج سیاسی و اخلاقی ناشی از فضای مجازی پیروی از سیره  امام رضا(ع) و مکتب اهل‌بیت است، تصریح کرد: صیانت در پرتوی آن، کشتی است که ناخدای آن اهل‌بیت (ع) هستند و تنها در پناه اهل‌بیت (ع) می‌توان از تهاجم سخت و پیچیده فرهنگی غرب مصون ماند.
تولیت آستان قدس‌رضوی اضافه کرد: متولیان امور فرهنگی باید از مرزهای فرهنگی جمهوری اسلامی پاسداری کنند و اجازه ندهند کشور با شبیخون فرهنگی دچار  آسیب شود.
وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی در درجه اول انقلابی، فرهنگی و مهم‌ترین عملی که باعث تحول عظیمی در جمهوری اسلامی شد حفظ ارزش‌های اسلامی و دینی بوده است.
رئیسی تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی خود خدمات فراوانی  را به آستان قدس رضوی ارائه کردند و احداث فرهنگسرای امام رضا(ع) در سبزوار جزء مطالبات فرهنگی  مردم فرهیخته سبزوار و تلاش معاونت عمرانی، فرهنگ‌سرای امام رضا(ع) بود.
تولیت آستان قدس‌رضوی اظهار کرد: موضوع فرهنگ، مراکز فرهنگی و ضرورت توجه به فرهنگ مسئله‌ای ملی است و مزین شدن فرهنگسرایی به نام امام رضا(ع) تشریفاتی نبوده و باید جوانان سبزواری بدانند مصون سازی خود و جامعه را  در پرتوی امام رضا(ع) فراهم کنند.
وی بیان کرد: این مجموعه فرهنگی در راستای مصون سازی جامعه است و نسل جوان می توانند با بهره از فضای کتابخانه ای و شرکت در برنامه های هنری فرهنگی این مجموعه خود را  درمقابل تهاجم فرهنگی دشمن مصون سازند.
رئیسی گفت: فرهنگسرای امام رضا (ع) در پرتوی انوار شهدای گمنام شهرستان سبزوار قرار گرفته که یاری از ارواح مطهر شهدا بر کیفیت فعالیت‌های این فرهنگسرا می‌افزاید.
تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: این فرهنگسرا از امکانات به نام امام رضا (ع) تهیه شده و استفاده کنندگان و متولیان آن در بخش های فرهنگی و خدمات رسانی موجبات خوشنودی امام رضا(ع)  را فراهم کنند.
در ادامه این مراسم خلیل اکبری، معاون فنی و عمرانی آستان قدس رضوی نیز طی سخنانی گفت: براساس منویات رهبری و منشور هفتم تولیت آستان قدس توسعه فضاهای فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: فرهنگسرای امام رضا(ع) یکی از ۲۶ طرحی است که در راستای فضای کتابخانه ای در زمینی به مساحت ۱۲هزار و ۳۰۰ متر مربع احداث شد و با همت شهرداری و شورای شهر سبزوار زمین آن در اختیار آستان قدس رضوی قرار گرفته است.
اکبری با بیان اینکه زیربنای این فرهنگسرا ۵۰۰ متر مربع است و عملیات اجرایی آن سال ۹۰ آغاز شد و ۹ میلیارد تومان از منابع مالی آستان قدس در اجرای این طرح هزینه شده است، عنوان کرد: از ویژگی‌های این طرح می‌توان به سالن آمفی تئاتر  با ظرفیت ۴۲۰ نفر، دو قرائت‌خانه مستقل برای خواهران و برادران، فضاهای فرهنگی و نگارخانه‌های فرهنگی در ۵۵۰ متر مربع، اشاره کرد.
وی افزود: طراحی فرهنگسرا توسط سازمان توسعه خراسان اجرایی شده و براساس معماری ایرانی و اسلامی است.
معاون فنی و عمرانی آستان قدس رضوی تصریح کرد: مرحوم آیت الله طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی بخش عمده اجرای طرح را برعهده داشتند و مهم‌ترین دلیل طولانی شدن این طرح، ساخت ده هزار متری محوطه مجموعه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.