بیرجند-نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت:یکی از مسائل بسیار مهمی که پس از ورود به مجلس مشاهده کردم بحث تأسف بار بهداشتی و درمانی در قاین و زیرکوه بود که‌ در شهرستان قاین کمتر از ۳ متخصص داشتیم و این امر سبب ایجاد نارضایتی های بسیار زیادی بین مردم شده بود

زخم های بهداشت و درمان قاین مرهم می شود/اقتصاد مرزی در انتظار توجه

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین در بیرجند به اقدامات انجام شده دربخش بهداشت ودرمان در زیرکوه اشاره کرد و گفت: اورژانس شهرستان قاین در اواخردولت گذشته کلنگ زنی شده بود اما در این راستا اقدامات مطلوبی انجام نشده بود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی از فعالیت ۳۲ پزشک متخصص در قاین خبر داد وگفت: اورژانس مجهز این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دهه فجر افتتاح می شود.

فلاحتی بیان کرد: همچنین سال گذشته درخواست مجوز تأسیس بیمارستان زیرکوه در کمیسیون ماده ۲۱۵ نیز أخذ شد اما متأسفانه به نتیجه نرسیده و عملا کاری انجام نشده بود و این امر جزو اولین الویت کاری ما قرار گرفت و در این راستا انصافأ وزیر بهداشت بسیار خوب همراهی کرد و با نهایت تلاش همراه ما بود.

وی عدم پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی در گذشته را از دلایل عملی نشدن این امر دانست و افزود: علی رغم اینکه تمرکز فراوانی در تأسیس این بیمارستان صورت گرفت اما اقدامات ضعیفی انجام شد و علت این امر ضعف در پیگیری مسئولان استانی بود.

نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مرکز درمان بستر ۲۲ تختخوابی زیرکوه تصریح کرد: در حال حاضر دو پزشک متخصص در این مرکز مشغول فعالیت هستند.

فلاحتی خاطرنشان کرد: امکانات آزمایشگاهی این مرکز کاملا فعال است و نیاز نیست بیماران برای ساده ترین موضوع مانند سرماخوردگی و بیماری های سرپایی به شهرستان های بیرجند و قاین مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: همچنین مجوز بستری بیمارستان گرفته شده است و در این راستا وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای انجام بخش بستری اعلام آمادگی کردند و مبالغ قابل توجهی برای فضای بهداشتی این بیمارستان کمک شد.

نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قریب به ۳۰۰ میلیون تومان برای فضای بهداشتی این بیمارستان هزینه شد که به فضای درمانی برگردد، گفت: در بازدید اخیر این بیمارستان فضای درمانی بسیار خوبی است که جوابگوی فعلی شهرستان زیرکوه در حد نیازهای معمولی  است و همچنین در این بیمارستان اتاق عمل  و بخش دندانپزشکی نیز به زودی راه اندازی می شود.

فلاحتی با اشاره به تجهیزات بستری اعم از مجزا شدن تخت ها و مستقر شدن پزشک اطفال و متخصص داخلی در این بیمارستان افزود: همچنین در این بیمارستان دستگاه رادیولوژی نصب شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان زیرکوه نیازمند احداث بیمارستان است، گفت: درخواست بیمارستان جدید قبلا داده شده است اما متأسفانه کمیسیون ماده ۲۱۵ برای آن أخذ نشده و ردیف اعتباری نیز ندارد.

نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین کسی در استان از تأسیس بیمارستان دفاع نکرد و حتی با آن مخالفت شد.

نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات درمانی در شهرستان قاین، اظهار داشت: در این شهرستان با توجه به پیشینه و بسترهای درمانی که دارد، امکانات خوبی به بخش درمانی این بیمارستان واگذارشد.

فلاحتی باقدردانی از حمایت های ارزشمند وزیر بهداشت به بخش بهداشت ودرمان قاین که تحولی عظیم را به دنبال داشته ودارد گفت: درخواست تجهیزات دیگر بیمارستانی شامل ۱۱ قلم با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد تومان انجام و درحال خریداری است.

نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین در این بیمارستان خرید ونصب ام آر آی و سی تی اسکن نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی بیمارستان قاین، یادآور شد:یکی از مسائل مهم در این بیمارستان بحث پزشک بود که پزشکان طرحی ماندگاری نداشتند و به جای ۱۲ ماه ۸ ماه در شهرستان بودند.

فلاحتی خاطرنشان کرد: با پیگیری های  انجام شده و بنا به دستور وزیر بهداشت مقرر شد که پزشکان آن ۴ ماه را نیز در این شهرستان بمانند تا این شهرستان بدون پزشک نماند و این دستور مهمی از سوی وزیر بهداشت برای این شهرستان بود.

وی از فعالیت ۳۲ پزشک متخصص در قاین خبر داد و افزود: اورژانس این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دهه فجر افتتاح می شود.

نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اورژانس قاین به صورت مدرن و با تجهیزات پیشرفته وبا ۳۲ تخت اورژانسی فعال می شود.

وی اظهارداشت: درحال حاضر فضای درمانی مناسبی در شهرستان قاین است اما در بیمارستان دوم هنوز مشکل وجود دارد و استانداری خراسان جنوبی اعلام کرده است این بیمارستان در اولویت کاری نیست.

نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در ردیف بودجه دولت، اعتباری برای این بیمارستان در نظرگرفته نشده است اما موافقت دولت گرفته شده و امید است با رایزنی های مسئولان ذیربط این بیمارستان نیز تأسیس شود.

۳۸درصد آب شبکه های شهری خراسان جنوبی هدر می شود

 نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی استانی محروم و مهاجرت از این استان زیاد است، گفت: مشکلات آبی در این استان جدی است و مدیریت در استان باید جهادی باشد.

 فلاحتی اظهار داشت: با مدیریت شعاری در استان مشکلات فراوانی به وجود خواهد آمد و رفع محرومیت با کارهای سیاسی و حاشیه سازی محقق نمی شود.

فلاحتی با بیان اینکه با شعار اقتصادی و جهاد اقتصادی مشکلی حل نمی شود، اظهار داشت: خراسان جنوبی نیز برای رفع محرومیت مرد میدان می خواهد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت منابع در استان وجود ندارد و ۳۸ درصد آب شبکه های شهری و روستایی ما هدر می شود و این نیازمند همت است و زمانی مردم اعتماد می کنند که کار عملی شود.

نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خراسان جنوبی کار سیاسی جواب نمی دهد و باید با هدف گره گشایی به مردم خدمت کرد.

بازارچه یزدان فرصتی مناسب برای توسعه  کشور است

نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بازارچه یزدان را فرصت مناسبی برای توسعه کشور دانست و گفت: این بازارچه قابلیت مهمی برای توسعه شهرستان قاین، زیرکوه و استان وفرصت مناسبی برای کشور است که‌ باید مورد توجه قرار گیرد.

فلاحتی با اشاره موقعیت بازارچه مرزی یزدان اظهار داشت: این بازارچه در گذشته قبل از تقسیم استان جزو بهترین و موفق‌ترین بازارچه های خراسان بزرگ بوده است.

وی افزود: تأسیسات و ابنیه ای که در این بازارچه بنا شده از جمله سیستم برق‌رسانی، آبرسانی، انبار، سوله های متعدد و شرایط بازارچه نیز به گونه ای است که‌ برای گمرک در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم شهرستانهای قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این بازارچه چندسالی به لحاظ حجم مبادلات به عنوان بهترین بازارچه کشور شناخته شده است بیان کرد: بازارچه یزدان متأسفانه و به مرور زمان از رونق افتاده و یکی از علل این امر توجه به بازارچه هایی بود که‌ افتتاح می شد و این امر سبب کم توجهی به این بازارچه شده است.

فلاحتی تصریح کرد: همچنین مسائلی که پشت مرزهای افغانستان پیش آمد سبب شد کسی به دنبال بازاریابی برای رفع مشکلات نرود.

وی با بیان اینکه در چند سال أخیر که فرماندار قاین بودم بازارچه یزدان به عنوان یکی از الویت های اشتغال و ایجاد جمعیت پایدار در مرز مدنظر بود خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل عدم هماهنگی و انسجام بین گروه های پیگیر، راه به جایی نرسید.

نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این بازارچه عملا در دولت یازدهم بسته شد و قفلی بر در آن خورد و متأسفانه کسی پیگیر آن نشد.

فلاحتی اظهار داشت: به دلیل شنیدن وعده های متعدد در بحث بازارچه از معاونت کنسولی وزارت امور خارجه و پیگیری ها و مکاتباتی که انجام شد امید زیادی به راه اندازی بازارچه نداشتیم اما به عنوان باوری که بازارچه یزدان می تواند بخش عمده ای از  اشتغال ما را در مرز ایجاد کند و جمعیت پایدار را در مرز نگه دارد باز هم نتوانستیم آن فراموش کنیم.

وی افزود: بعد از مسئولیت خطیر نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس، مجدد پیگیر موضوع شدم و در این راستا با معاونت وزیر امور خارجه و وزارت کشور و همچنین با استاندار و مسئولان استانی نیز مذاکرات و پیگیری هایی در این راستا صورت گرفت.

نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: آخرین اقدام انجام شده در نشستی که با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری صورت گرفت مطالبی به صورت مکتوب و شفایی ارایه شد ودر این مذاکرات تاکید گردید که بازارچه یزدان نیازمند راهکارهایی است که‌ باید مورد توجه قرار گیرد.

فلاحتی بیان کرد: همچنین در  بحث سوخت که نیاز افغانستان است درفرصت محدودی پیگیری هایی انجام شده اما متأسفانه برنامه ریزی های لازم انجام نشده است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ما سرمایه گذاری داریم که می تواند جایگاه گاز را در آنجا احداث کند خاطرنشان کرد: در این راستا امکان وجود گاز مایع و گاز شهری وجود دارد اما مدنظر گاز مایع است تا در این راستا روستای کلاته نظر جزو مشترکین گاز قرار گیرد تا نیازمند ما باشند.

نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان عزمی برای تبدیل شدن بازارچه به یک مکان پر رونق نیست وگرنه وقتی دولت کارت بازرگانی برای مرزنشینان فراهم و به همه مرزنشینان می دهد این اقدام  می تواند عمده صادرات  از بازارچه مرزی یزدان باشد.

فلاحتی با بیان اینکه آنچه که از دست ما برمی آمد انجام شده است افزود: اما تا عزم و جزم در استان نباشد فایده ای نخواهد داشت زیرا همه دستگاه ها از کنار این موضوع رد شده و به عنوان بازارچه تعطیل شده به آن نگاه می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.